O autorze
Świeże spojrzenie, ambicja i zamiłowanie do pisania. W swojej codziennej pracy styka się ze start-upami. Bierze czynny udział w rozpatrywaniu oraz ocenie innowacyjnych projektów, które mają szansę przekształcić się w prężny biznes. Związek z funduszami kapitału zalążkowego przekłada się na zainteresowanie tematyką z zakresu innowacji, przedsiębiorczości oraz start-upów.

SPINAKER alfa inwestuje w Pricely

Fundusz SPINAKER alfa zainwestował ponad milion złotych w spółkę Pricely, która stworzyła system Promo Optimization Module - Rekomender Promocji. To kolejna inwestycja funduszu, który tym razem wspiera zaawansowane narzędzie typu SaaS do optymalizacji cen dla małych i średnich sieci handlu detalicznego.


Patrząc na dotychczasowe praktyki, w zdecydowanej większości małych i średnich sieci handlowych, planowanie i zarządzanie akcjami wyprzedażowymi i promocyjnymi opiera się na doświadczeniu i intuicji managerów, rzadziej zaś na mierzalnej wiedzy historycznej. Do analiz stosowane są proste narzędzia, np. powszechną praktyką jest wykorzystywanie Excela i baz danych. Często zdarza się, że zarządzanie akcjami promocyjnymi ma charakter wyłącznie reaktywny w stosunku do działań promocyjnych najbliższej konkurencji, co może świadczyć o braku odpowiednio zaawansowanych narzędzi wspomagających.


Z tego powodu usługi Pricely doskonale wpisują się w istniejącą lukę, oferując oprogramowanie do automatycznej predykcji, konfiguracji, optymalizacji i zarządzania akcjami wyprzedażowo-promocyjnymi, w tym monitorowania wyników w czasie rzeczywistym, tj. od wypracowania rekomendacji przez monitorowanie jej przebiegu, aż do procesów związanych z rozliczaniem promocji już po ich zakończeniu. Celem Pricely jest automatyzacja i nadanie naukowego charakteru procesom, które obecnie są najczęściej wykonywane w sposób ręczny, będąc czasochłonnym rozwiązaniem, opierającym się w głównej mierze wyłącznie na doświadczeniu i intuicji managerów. Produkt, oferowany w modelu SaaS, bazuje na technologiach obliczeń chmurowych oraz wykorzystuje metody sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do modelowania powiązań zwyczajów zakupowych konsumentów z cenami w sklepach. Za sprawą modelowania optymalizowane są wyniki sieci, np. marża całkowita. Algorytmy dostosowują się do różnych strategii wizerunkowych stosowanych przez różne sieci handlowe. Innowacyjne narzędzie wspiera zespół zarządzający cenami w sieci handlowej, oferując bogaty zestaw raportów obrazujących sposób działania cen.


W naszej ocenie Pricely stworzyła oprogramowanie do automatyzacji procesów biznesowych, oparte na algorytmach uczenia maszynowego dla handlu detalicznego i e-commerce, mające świetlaną przyszłość na tle różnych rozwiązań dedykowanych handlowi. Potrzebę rynkową potwierdzają pierwsze wdrożenia, którymi już dziś spółka może pochwalić się publicznie. Jesteśmy zadowoleni, że środki pieniężne z naszego funduszu, przeznaczone na badania i rozwój nad modułem zarządzania kampaniami wyprzedażowo-promocyjnymi w sieciach handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji cen w takich kampaniach, pozwolą na budowę przewagi konkurencyjnej Pricley, a docelowo wzrost wartości całej spółki” – komentuje Tomasz Marczuk, Członek Zarządu Funduszu SPINAKER alfa.


Poprzez inwestycję SPINAKER alfa, pozyskujemy partnera kapitałowego, który pozwoli zwiększyć potencjał rozwiązania Pricely. A dzięki swoim inwestorom, doświadczonym managerom z branży Handlu Detalicznego, SPINAKER alfa wzmacnia także możliwości dotarcia do sieci handlowych w Polsce i poza jej granicami. System został już z powodzeniem wdrożony u pierwszego klienta, zaś zespół Pricely znalazł się w gronie 11 najbardziej obiecujących startupów technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej w ramach programu PwC Startup Collider 2019" – dodaje Cezary Kosiński, CEO Pricely.

Inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
DZIEJE SIĘ 0 0Chcesz bojkotować Turcję za agresję na Kurdów? "To dla nich bolesne jak ukąszenia komara"
0 0Geniusz czystego zła. Twórcy "Billions" zrobią serial o niesławnym założycielu Ubera
0 0"Prywatne firmy nie powinny cenzurować polityków". Mark Zuckerberg popiera Twittera
0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0Ważny rejestr, o którym mało kto mówi. Jeśli się nie wpiszesz, wlepią ci gigantyczną karę
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)