Shutterstock
Reklama.
1. Spersonalizowana przestrzeń
Dzięki technologiom doświadczenie użytkownika może być coraz bardziej spersonalizowane. To samo dotyczy powierzchni biurowej, która może odzwierciedlać ducha i wartości marki. Po wejściu do biura CEDC International, producenta i dystrybutora alkoholi, odwiedzającym ukazuje się spektakularna geometryczna lada recepcyjna, nad którą powieszone zostały szklane butelki Żubrówki, ułożone w kształcie fali i podkreślone oświetleniem LED. Punktem centralnym biura jest przestrzeń wspólna z profesjonalnym barem. Autorem koncepcji jest pracownia Trzop Architekci, która została nagrodzona za ten projekt w tegorocznym konkursie Eurobuildu, w kategorii aranżacja miejsca pracy.

2. Doświadczenie bycia połączonym

Connected Employee Experience wynika z połączenia trzech rzeczy ‒ mobilnego biurka, inteligentnego budynku oraz technologii wspierających współpracę i komunikację pracowników. Chodzi o zaoferowanie zatrudnionym osobom większego wyboru, czyli możliwości decydowania o tym, kiedy i w jaki sposób pracują oraz ułatwienia im kontaktów z innymi. Za pomocą jednego przycisku możesz zarezerwować wybraną salę, zorganizować spotkanie ze swoim zespołem albo zainicjować rozmowę grupową przez Skype’a, tak jak to się dzieje w krakowskim Connected Employee Experience Living Lab Capgemini.
logo
Connected Employee Experience Living Lab Capgemini

3. Samodzielna technologia
Najlepsza technologia to taka, która myśli samodzielnie. W połączonym otoczeniu sensory zmierzą poziom hałasu i zasugerują, które miejsca w biurze nadają się dzisiaj do cichej pracy. Budynek automatycznie zwiększy przepływ powietrza w miejscu, gdzie gromadzi się dużo ludzi, aby dostosować temperaturę i obniżyć poziom CO2, zanim zebrani poczują zmęczenie. Zobacz więcej
logo
4. Bliżej natury
Tęsknota za naturą leży z kolei u źródeł biofilii, czyli „potrzeby poczucia wspólnoty z innymi organizmami żywymi”. Teoria ta, zaproponowana przez Edwarda O. Wilsona, naukowca Uniwersytetu Harvarda zapoczątkowała trend wprowadzania roślin do biur. Rośliny nie tylko pochłaniają promieniowanie emitowane przez ekrany oraz zanieczyszczenia z powietrza, ale także wpływają na dobrostan pracowników. Firma słynąca z zazieleniania swojej przestrzeni biurowej to przede wszystkim Skanska. W warszawskim biurze, w podwieszanych pod stropem kuwetach, znalazło się aż 120 roślin Na zielonej ścianie jest ich 396.
logo
Skanska mat. prasowe

5. Sztuka na ścianie
Coraz częściej najemcy, właściciele i zarządcy obiektów biurowych zwracają uwagę również na obecność dzieł sztuki w biurach . ‒ Świat biznesu w Europie i na świecie napędza kolekcjonerstwo ‒ mówi Agnieszka Gniotek, właścicielka galerii Xanadu. - Mam nadzieję, że już niedługo tak będzie też w Polsce. To oznacza, że w dobrych galeriach powinni w najbliższym czasie zagościć dyrektorzy administracyjni nie tylko kancelarii prawnych, ale też innych branż. Sztuka nie tylko niesie ze sobą wartości estetyczne. Może być też przedmiotem działań CSR, narzędziem w HR, a także wsparciem dla marketingu, czy nawet sprzedaży.
logo
Obraz Ewy Zawadzkiej w biurze rachunkowym Badesta.
Dzisiejsi pracownicy oczekują nie tylko wygodnego miejsca do pracy, ale najlepszego możliwego doświadczenia po przekroczeniu progu biura.