Reklama.
Dlaczego? Ponieważ od zakończenia Zimnej Wojny rozwój technologii poszedł w kierunku poprawy użyteczności oraz ekonomiczności. Dzisiejsze samoloty muszą być tanie w eksploatacji, bezpieczne i możliwie jak najbardziej zautomatyzowane. Połączenie tych cech pozwala im odnieść sukces sprzedażowy i zdobyć zaufanie klientów.
Podobnie rzecz się ma z motoryzacją. Mimo tego, że na rynku nadal jest sporo firm tworzących tzw. super-samochody, a każdy z popularnych producentów stara się mieć w ofercie sportową odmianę swoich popularnych modeli, coraz rzadziej samochody budowane są po to by bić rekordy. Szczyt osiągnięć technicznych przypadł na przełom lat 80. i 90. i od tego czasu podstawowe parametry znacząco nie ewoluowały (przynajmniej w popularnych modelach). Nie oznacza to jednak, że dzisiejsze pojazdy są gorsze od tych sprzed 25 lat. Są dużo bardziej ekonomiczne i wygodne, a tym samym lepiej odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów.
Czy to oznacza, że nastąpił regres rozwoju technologicznego? Wręcz przeciwnie. Konsumenci są coraz bardziej świadomi występowaniem zagrożeń środowiskowych, przez co przy wyborze pojazdu, coraz większą uwagę skupiają na kwestiach emisji spalin czy zużycia paliwa. Z resztą to drugie w dużej mierze zostało wymuszone przez zmiany norm środowiskowych i pośrednio samych klientów, którzy wybierają pojazdy oszczędne.
Na moim blogu chciałbym pisać głównie o ekologicznej motoryzacji, choć pewnie pojawi się też sporo wątków marketingowych i mediów społecznościowych, których jestem wielkim fanem. Chciałbym żeby ten blog nie był całkowicie poświęcony technologii, choć pewnie będzie trudno od niej uciec. Mam nadzieję, że z czasem uda mi się wypracować interesującą dla Was formułę. Zaczniemy jednak od spraw, które w głównej mierze interesują mnie :)