O autorze
Socjolog, specjalista ds. marketingu i social media. Założyciel i prezes Think Green. Wykładowca Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Od wielu lat działa w branży reklamy i mediów społecznościowych, współpracuje z firmami i organizacjami w zakresie tworzenia strategii marketingu internetowego. Doradca i mentor marek dopiero wkraczających na rynek, start-upów – współpracuje z młodymi przedsiębiorcami w ramach szkoleń, tworzenia biznes planów, wdrażania innowacji oraz programów naukowych. Wielki fan motoryzacji oraz zielonego marketingu.

Najlepsze reklamy eko-marketingowe, cz.2

Toyota Prius III
Toyota Prius III commons.wikimedia.org
Z wyborem reklamy Priusa do tego cyklu jest jeden podstawowy problem: wszystkie kreacje są dobre i wszystkie wyraźnie odnoszą się do ekologii. Trudno jest wybrać jeden przykład, który pokazywałby kierunek marketingowców Toyoty.




Najpopularniejsza reklama Toyoty Prius to najprawdopodobniej "Harmony Between Man, Nature And Machine" z 2010 roku. Reklama wskazuje na wszystkie najważniejsze cechy samochodu: zaawansowaną technologię, zwiększoną moc w stosunku do poprzedniego modelu, więcej miejsca we wnętrzu oraz na swój największy atut: pokonanie magicznej dla Amerykanów bariery 50 mil na galon przy jednoczesnym obniżeniu poziomu emisji spalin.
Toyota chciała pokazać jedność z przyrodą. Przekaz spotu był jasny: po raz pierwszy w historii człowiek zbudował samochód będący równowagą pomiędzy technologią i naturą. Sztucznie zbudowany krajobraz jest swoistą obietnicą zmian; silnym sygnałem drogi, którą zmierza podążać Toyota.




Mnie najbardziej utkwiła w pamięci reklama wyemitowana po raz pierwszy podczas przerwy na Super Bowl w 2014 roku. W tym przypadku całą robotę zrobiła piosenka „Hum”.
Reklama spełniała ważną rolę: po wprowadzeniu kilku różnych modeli Prius koncumenci czuli się nieco zagubieni. Toyota przy pomocy wpadającej w ucho piosenki wyjaśniła o co chodzi z mało przyjemnie brzmiącymi nazwami modelami v, c i liftback. Jak zwykle w spotach z Priusem odnajdziemy też wyraźny przekaz ekologiczny.
Za każdym razem gdy wracam do tego spotu muszę go sobie puścić przynajmniej 3 razy. Potem przez resztę dnia gwiżdżę wesołą piosenkę.



Najbardziej malowniczym spotem jest kreacja z 2015 roku. Chłopiec, który czeka na deszcz po to, by umyć Prisua. Wspaniały pomysł i pokaz ogromnej świadomości ekologicznej. Wspaniałe wykonanie. Zdecydowanie zostaje w pamięci. Doskonała reklama do utrwalenia przekonań i wzmocnienia pozycjonowania produktu.


Zaprezentowane w tej części reklamy nie stanowią nawet części spotów zrobionych przez Toyotę. Mam nadzieję, że udało mi się zobrazować sposób i ogólny kontekst ich reklam. Jakkolwiek nie oceniając promocji Toyoty jedno trzeba jej przyznać: stworzyli produkt, który od samego początku do końca jest spozycjonowany pod „zielonego” konsumenta.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Unia Europejska zgodnie ustanowiła ramy umożliwiające karanie za dokonanie cyberataków zagrażających poszczególnym państwom.

Anna SzubertAnna Szubert

1 czerwca w Hali Expo w Łodzi odbędzie się siódma edycja pokazu polskich projektantów Marka Wspiera Markę. To wydarzenie wyjatkowe na skalę Polski.

Igor IluninIgor Ilunin

Nasze samochody jeszcze nie jeżdżą samodzielnie. Na pewno też nie latają. Ale postęp technologiczny ostatnich kilku lat jest zadziwiający.