9 sposobów na skuteczny event marketing w firmie
Paulina Pięta
26 sierpnia 2017, 19:14·4 minuty czytania
Publikacja artykułu: 26 sierpnia 2017, 19:14Jesteś właścicielem firmy i uważasz, że odniosłeś sukces, bo zatrudniasz kilku pracowników i masz paru stałych klientów? Czujesz się stabilnie i uważasz, że nic więcej już nie potrzebujesz? A co jeśli powiem Ci, że do Twojej firmy wkradła się monotonia? Nie działa już wysyłanie kolejnych ofert e-mailem i dzwonienie do potencjalnych odbiorców? Nie masz pomysłu, jak zdobyć nowych klientów i rozwinąć swoją działalność? Twój biznes najwidoczniej potrzebuje nowego zastrzyku energii. Zamień pracę przy biurku na kontakty z ludźmi! Poznaj sposoby na skuteczny event marketing w Twojej firmie.
Ten post powinien przeczytać każdy marketingowiec, PR-owiec i właściciel firmy :)
Zmiana tej pozornej stabilności to przede wszystkim wyjście ze strefy komfortu i spotkanie z ludźmi. Bezpośredni kontakt jest lekarstwem na przełamanie złej passy albo ożywienie statycznego biznesu. Wielu z Was spyta: „Ale po co to robić, skoro mamy internet i w sekundę można się skontaktować z każdym człowiekiem na Ziemi?”. Odpowiedź jest jedna: lepiej wyjść z kimś na kawę i załatwić kilka spraw, zamiast stukać w klawiaturę i czekać, aż ludzie sami cudem zapukają do Twoich drzwi. Bo tylko w ten sposób poszerzysz swoje kontakty – dzięki spotkaniu z żywym człowiekiem. W biznesie liczy się inicjatywa.
Najlepszą formą rozkręcenia swojego biznesu i spotykania się z ludźmi jest… event marketing. Tak, wiem, co teraz myślisz: „Ale ja nie mam czasu i nie umiem organizować eventów”. Tu też Cię zaskoczę. Sposobów wypromowania siebie za pomocą eventu są setki i wcale nie muszą to być absorbujące czas wydarzenia organizowane przez Ciebie. Poniżej przeczytasz listę skutecznych rozwiązań, które działają w biznesie. Dlaczego warto uwierzyć w ich skuteczność? Cóż, wiem, co mówię: sprawdziłam je na własnej skórze.
9 sposobów na skuteczny event marketing w firmie:
1. stoisko na targach, konferencjach branżowych;
2. dołączenie jako partner biznesowy do organizowanych w Twoim mieście wydarzeń, tzw. sponsoring, czyli np. oferowanie nagród, przygotowanie konkursu dla uczestników;
3. budowanie wizerunku eksperta, czyli wystąpienie jako prelegent lub szkoleniowiec;
4. zasiadanie w jury konkursów i rankingów związanych z Twoją branżą;
5. uczestniczenie w różnego rodzaju eventach i bezpośrednie zapoznanie się z ludźmi – podczas przerw kawowych można wymieniać się opiniami o wydarzeniu bądź pogłębić dany temat, dzieląc się z innymi swoim doświadczeniem;
6. udział w imprezach charytatywnych w celu budowania zaufania i ocieplania wizerunku firmy;
7. zapisanie się do klubu branżowego i uczęszczanie na spotkania networkingowe z innymi przedsiębiorcami w jego ramach;
8. wolontariat podczas większych wydarzeń (najlepszą rolą jest wolontariat przy rejestracji uczestników, gdzie poznasz najwięcej osób, a ludzie będą do Ciebie przychodzili z pytaniami – wykorzystaj ten fakt);
9. i wreszcie, na sam koniec, zorganizowanie własnego eventu.
W przypadku ostatniego sposobu, czyli organizacji własnego eventu, należy rozróżnić kilka możliwości:
• zorganizowanie szkolenia ze swojej specjalizacji w celu pozyskania nowych klientów i budowania pozycji eksperta;
• połączenie sił z inną firmą lub instytucją i zorganizowanie raz w roku dużej konferencji branżowej;
• zorganizowanie konkursu oraz uroczystej gali na rocznicę działalności firmy lub z okazji ważnej dla marki daty;
• zaproponowanie stałym klientom udziału w cyklicznym śniadaniu biznesowym;
• zorganizowanie dla pracowników eventu integracyjnego, gdy potrzeba zespołowi chwili oddechu od pracy (zawody, bieg, wyjazd grupowy);
• przygotowanie warsztatów dla studentów – świetny sposób pozyskania nowych kandydatów na pracowników i szukania talentów;
• zorganizowanie pokazu własnych produktów lub usług (w galerii handlowej, galerii sztuki itp.);
• dni otwarte biura, świadczenie porad raz w miesiącu (ludzie chcą poznawać marki);
• przygotowanie happeningu lub innej aktywności niestandardowej, zwracającej uwagę ludzi i mediów.
DLACZEGO EVENTY DZIAŁAJĄ?
Po pierwsze, budzą zainteresowanie i ciekawość ludzi. Rzadko zdarza się, że idąc ulicą, klient wchodzi, ot tak, do siedziby nowej firmy. Najpierw chce ją poznać. A marki, o których mówi się w środowisku, są często markami pierwszego wyboru – dołącz do nich.
Event w swojej naturze to wydarzenie „dla ludzi” i stanowi idealną okazję do pokazania i tym samym poznania marki. Daj się poznać ludziom i zainteresuj ich swoim produktem, przyciągnij do siebie, wzbudź ciekawość i chęć zadawania pytań. Kiedy ludzie zaczynają pytać, masz wtedy idealną okazję pokazać cały swój dorobek. Zacznij działać już dziś.
Z powyższej listy wybierz tę formę aktywności, która najbardziej Ci pasuje, i od razu wprowadź ją w życie. Szybko przekonasz się, że efekty tego będą stokroć większe i w większości tańsze niż jakakolwiek wysyłka mailingów czy umieszczanie w sieci banerów reklamowych.
EVENT MARKETING Z ŻYCIA WZIĘTY… CZYLI WYDARZENIE, KTÓRE ZDOBYŁO JEDNEGO DNIA 10 KLIENTÓW
Teoria teorią, liczy się jednak praktyka, dlatego na koniec przedstawię case study z życia wzięte. Wraz z firmą zajmującą się usługami SEO zorganizowaliśmy pod Bełchatowem darmowe szkolenie dla obecnych i potencjalnych klientów (małych przedsiębiorstw) i warsztaty z SEO (za drobną opłatą). Zebraliśmy 30 uczestników. Po szkoleniu firma organizująca szkolenie zyskała 10 nowych klientów.
I teraz trochę matematyki. Usługa SEO zaoferowana tym osobom kosztowała około 1000 zł. Po przemnożeniu tej kwoty przez ową dziesiątkę uzyskujemy przychód w wysokości 10 000 złotych. Organizacja tego wydarzenia kosztowała firmę 5000 zł. Finalnie dzięki pracy włożonej w organizację szkolenia i warsztatów oraz po jednym dniu szkoleniowym doszło 5000 zł czystego zysku. Czy było warto?
Jeśli jeszcze nie wierzycie w siłę event marketingu, odezwijcie się na napisz@eventualnie.com
a przedstawię zindywidualizowaną propozycję dla Waszej firmy.