Jak sprzedać bilety i wypromować wydarzenie? TO ZALEŻY….
Paulina Pięta
19 września 2018, 20:11·15 minut czytania
Publikacja artykułu: 19 września 2018, 20:11Poniższy tekst został zainicjowany przez czytelników oraz organizatorów, którzy często zadawali mi pytania: Co robię źle? Jak sprzedać bilety? Umiem zorganizować super wydarzenie, ale nie umiem go sprzedać. Paulina pomóż.
Od 2010 roku zajmuję się organizacją eventów. Są to zazwyczaj spotkania networkingowe, kobiece, blogowe, konferencje, wydarzenia biznesowe, charytatywne i dla grona osób niepełnosprawnych. Ale niewiele osób wie, że od 2008 roku działam również w marketingu. Połączenie tych dwóch umiejętności pozwoliło mi na kompleksowe promowanie i sprzedaż wydarzeń. Dziś podzielę się z Wami tą tajemną wiedzą. Zaczynamy, mam dla Was samo mięso :)
Marketing – phiii, łatwizna ;)
Jest takie mylne przeświadczenie, że marketerem, może być każdy. Janusze marketingu myślą, że wystarczy zrobić aktualizację na stronie, zamieścić wydarzenie na Facebook-u, zakręcić się w mediach, wysłać maila do bazy mailowej uczestników i voila!
Ale czy tak naprawdę powinna wyglądać skuteczna promocja wydarzenia, a tym samym sprzedaż biletów? Oczywiście, że to podstawy, które mogą się sprawdzić, jeśli mamy monopol, znamy niszę lub organizujemy bardzo znane wydarzenie. Ale jeśli nasz event ma dość dużą konkurencję, nie jest atrakcyjny medialnie i nikt o nim nie wie, to powyższe standardowe sposoby nie wystarczą. Właśnie dlatego tak wiele inicjatyw upada.
TO ZALEŻY… – złoty sposób specjalistów
Kiedyś mnie to bardzo irytowało, ale dopiero, gdy poznałam wszystkie narzędzia i możliwości marketingowe sprzedażowe przekonałam się, że każdy kto ma szersze i profesjonalne podejście do sprawy odpowie na pytanie „Jak sprzedać bilety na wydarzenie”: TO ZALEŻY!
Taka jest właśnie moja dzisiejsza odpowiedź. Nie dam Wam przepisu na stuprocentową sprzedaż biletów, ale pokażę Wam jak znaleźć swoją drogę do wypromowania wydarzenia oraz z jakich narzędzi i form promocji możesz korzystać, choć jest ich bardzo wiele. Zaczynamy.
Jak sprzedać bilety i wypromować wydarzenie – moje sposoby:
Oczywistym jest, że najpierw musimy mieć praktycznie gotowy event i zamysł, żeby zacząć sprzedawać, ale to chyba wiesz? :) Potem zastanów się, które z poniższych sposobów będą działały u Ciebie.
Zacznij od podstawowego pytania: Czy wiesz komu sprzedajesz? I za ile?
Najważniejsze przy planowaniu sprzedaży jest ustalenie celu oraz grupy odbiorców, dokładnie stworzenie persony. Dzięki temu wątpliwości co do narzędzi i form sprzedaży wydarzenia powinny zostać szybko rozwiane. Zastanów się, kim są i gdzie są Twoi uczestnicy w internecie. Czy korzystają z jakiś grup? Ubierają się w jakieś konkretne ubrania, jedzą konkretne posiłki, uprawiają jakiś sport, jeżdżą wybranym modelem auta, zarabiają powyżej 50 tysięcy? Znajdź ich tam!
Twórz promocję z głową
Rabaty mają przyciągnąć nowe osoby, więc:
– Stwórz przemyślaną politykę cenową: zawyż cenę, by móc z czego schodzić, dawać zniżki.
– Stwórz rabat dla dwóch uczestników, a nie zniżkę dla jednej.
– Wykorzystaj siłę partnerów wydarzenia, patronów medialnych i prelegentów. Ofiaruj im czasowo ograniczone zniżki dla ich odbiorców. Daj również zniżki administratorom grup na Facebooku, które pasują do Twojego eventu.
– Daj rabat dla uczestników, którzy szybciej kupią bilet. Nagradzaj tych, którzy są Ci oddani, a nie zastanawiają się do ostatniej chwili.
Poszukaj portali tematycznych i miejsc, gdzie są Twoi uczestnicy
– Spisz wszystkie grupy na Facebooku, portale tematyczne, platformy sprzedażowe itp. Jeśli robisz wydarzenie dla bizneswoman np. grupę kobiecy biznes, jeśli dla mam grupy mama w mieście
– Do 3 dużych niekonkurujących ze sobą portali (ważne!) wyślij prośbę o patronat medialny.
– Dobrym sposobem jest promowanie się w aplikacjach mobilnych: jeśli tworzysz wydarzenie dla podróżników, reklama w aplikacji Trip Advisor, czy na Airbn to idealne rozwiązanie.
Siła rekomendacji to jest to!
– Poproś prelegentów, by nagrali video z zaproszeniem na event – jak wiemy filmy są najbardziej pożądaną formą przekazu.
– Stwórz też film, w którym uczestnicy z poprzednich edycji polecają Twoje wydarzenie. wykorzystaj do tego platformę Lumen 5 lub Biteable
– Zaaranżuj konkurs. Daj jeden bezpłatny bilet swojemu największemu partnerowi, cenionemu prelegentowi. Dotrzesz do nowych osób, a nie będziesz musiał zajmować się organizacyjnie konkursem.
– Nie zapomnij oznaczać wszystkich wymienianych w social mediach osób.
Daj uczestnikom jak najwięcej okazji, by mogli dzielić się Twoim wydarzeniem
– Utwórz przycisk, który pozwoli na natychmiastowe udostępnienie w social media informacji o evencie: ClickToTweet
– nagradzaj osoby udostępniające informacje o wydarzeniu (zniżka, prezent, pierwszeństwo)
– zrób spersonalizowaną grafikę do zdjęć w social mediach dla uczestników
– stwórz jeden oficjalny (ważne!) #hashtag, który pokażę, że jesteście nastawieni na udostępnianie informacji
– stwórz nakładkę na zdjęcie profilowe lub na wydarzeniu na Facebooku
– potem to wszystko obserwuj przy pomocy narzędzi do monitoringu internetu: Brand24, Sentione, Unamo czy darmowy Google Alerts.
Nawiąż współpracę z infuencerami
Zaproponuj twórcom internetowym zostanie twarzą wydarzenia lub daj możliwość przeprowadzenia oficjalnej relacji w social mediach. Tym sposobem zyskujesz dodatkowy wydźwięk i nie musisz angażować osoby z zespołu do prowadzenia kanałów social media podczas eventu. W końcu kto zna się lepiej na SM niż działający w nich na co dzień twórcy?
Pomoże Ci w tym platforma Reach a blogger
Wykorzystaj marketing internetowy
To szybkie, mierzalne i bardzo sprecyzowane na odbiorców sposoby na sprzedaż.
– u mnie najlepiej sprawdza się reklama na Messengerze, która pozwala na natychmiastową rozmowę z uczestnikiem.
– przy reklamie wydarzenia warto tworzyć testy A/B, które pozwolą wybrać najskuteczniejszą formę reklamy.
– wykorzystaj piksel Facebooka do remarketingu.
– jeśli chodzi o reklamę w Google sprawdź czy bardziej sprawdza się reklama na Youtube, w gmailu, w sieci reklamowej, czy standardowa na wyszukiwane w Google frazy. W zależności od rodzaju eventu dobierz odpowiednie formaty.
O reklamach na Facebooku przeczytasz na blogu Artura Jabłońskiego
Skorzystaj z automatyzacji marketingu, czyli tzw. marketing automation
Świetnym rozwiązaniem jest narzędzie typu livebot, które pozwala na oszczędność czasu i docieranie do osób już zainteresowanych stroną wydarzenia. Wysyła osobom, które odwiedziły witrynę mailing, smsy, czy przypomnienia spersonalizowane pod odwiedzającego.
W czasach, gdy zapominamy co robiliśmy wczoraj, jest to świetna okazja do przypomnienia o naszym evencie, a jednocześnie nie zostanie odebrana jako spam, bo ktoś już był zainteresowany.
Chcesz wiedzieć więcej? Poniżej kilka ciekawych tekstów:
Na blogu Jak robić marketing rewelacyjnie opisany jest remarketing. Opisany jest też dobry i zły przykład sprzedaży: Jak sprzedawać bilety w social mediach i nie zbankrutować.
Podstawy jak wypromować wydarzenie znajdziesz w tekście: 7 sposobów jak wypromować wydarzenie
Tu również znajdziesz inne sposoby na sprzedaż, ale ja nadal mam niedosyt: Jak wypromować wydarzenie na Facebooku?
Na stronie Jak to marketing również znajdziecie kilka uniwersalnych sposobów Jak skutecznie promować wydarzenie w Internecie?
Sektor 3.0 i WOŚP również zdradzają kilka prostych sposobów: Tworzenie i promowanie wydarzeń
Bartek Rak z Socjomanii również dzieli się swoją wiedzą na ten temat: Social mediowa checklista przed eventem.
Na koniec niespodzianka: zapytałam również dwójki doświadczonych organizatorów wydarzeń jak promują swoje wydarzenia. Zobacz co mają do powiedzenia:
Robert Rachwał
Organizator Mobile Trends Conference & Awards, od 2011 roku w Krakowie
Średnia liczba uczestników to 350 osób. Bilety są płatne. Ich cena zależy od czasu rejestracji i wzrasta wraz ze zbliżającym się terminem wydarzenia.
Nasza grupa docelowa to managerowie i kierownicy działów, marketingowcy, specjaliści ds. reklamy i promocji, przedstawiciele branży e-commerce, twórcy rozwiązań mobilnych, projektanci aplikacji, UX designerzy, graficy, pracownicy działów sprzedaży rozwiązań mobilnych, osoby na stanowiskach head of mobile, project managerowie, przedstawiciele bankowości elektronicznej, agencje kreatywne, biznesmeni, właściciele małych i średnich przedsiębiorstw oraz pasjonaci branży mobile.
1. Od czego zacząć promocję eventu?
Promocję eventu należy zacząć przede wszystkim od określenia celów, ponieważ sama jego organizacja wymaga koordynacji bardzo wielu elementów, które powinny być ze sobą spójne na każdym etapie. Promocję, podobnie jak inne działania, trzeba zaplanować, a następnie systematycznie wdrażać wypracowane założenia. Kiedy znany jest już termin i miejsce wydarzenia, muszą dowiedzieć się o nim potencjalni uczestnicy.
W tym celu warto wykorzystać wszystkie znane kanały komunikacji i stać się dostępnym dla zainteresowanych osób. W dzisiejszych czasach niezbędna jest czytelna i przejrzysta strona internetowa, ale także promocja w mediach tradycyjnych i elektronicznych. Warto pamiętać, żeby sprawdzać na jakim etapie się obecnie znajdujemy i czy wszystko realizowane jest zgodnie z planem. Nie możemy zapomnieć o przyjętej na początku strategii, ale jednocześnie powinniśmy zadbać o to, aby na bieżąco reagować na sytuacje, które zdarzą się po drodze (niespodziewane wydarzenia, negatywne opinie, brak właściwej reakcji ze strony odbiorców).
Dużą rolę odgrywa tu więc systematyczność i elastyczność. Istotne jest poza tym pozyskanie odpowiednich patronów medialnych oraz nawiązanie współpracy z ciekawymi osobami, dzięki czemu można zgromadzić szerszą społeczność wokół naszego eventu.
2. Ustaliłeś strategię promocji, czy kierowałeś się intuicją?
Ustalenie strategii promocji na samym początku organizacji eventu jest bardzo istotne, ponieważ pomaga uporządkować pewne założenia i wybrać najważniejsze cele. Dzięki temu cały zespół organizacyjny odpowiedzialny za promocję wie na czym powinien się skupić i w jaki sposób wyróżnić event na tle innych. Pamiętajmy, że konkurencja jest ogromna, niemal w każdym tygodniu odbywa się kilka wydarzeń, nie możemy więc dopuścić, aby nasze zaginęło w ich nadmiarze.
Intuicja jest jednak równie istotna jak strategia, ponieważ pozwala zwiększać kreatywność, pobudza do lepszego działania i daje szansę na wypróbowanie nowych rozwiązań. Wiele inicjatyw dochodzi do skutku właśnie dzięki czyjejś intuicji i odwadze do wyrażenia swojego zdania. Warto, żeby poza własnym głosem, słuchać także opinii innych, którzy chcą się nią z nami podzielić. Dużo łatwiej opracowuje się strategię kierując się intuicją i biorąc pod uwagę głosy z zewnątrz.
3. Kiedy określiliście kim jest Wasza grupa docelowa?
Określenie grupy docelowej powinno się odbyć już na samym początku. Musimy wiedzieć, kogo chcemy zaprosić na nasz event i do kogo kierować działania promocyjne. Bardzo ważne, żeby grupa ta nie była zbyt szeroka, tylko skupiała się na osobach, które faktyczne będą mogły coś z naszego wydarzenia wynieść. Ustalenie naszej grupy docelowej miało miejsce jako jedno z pierwszych zadań.
Warto dodać, że na przestrzeni lat, wraz z rozwojem konferencji, grupa ta ewoluowała i zmieniła się razem z poruszaną tematyką. Zawsze, na etapie planowania każdej edycji, rozważamy do kogo tym razem kierujemy nasze wydarzenie i staramy się jak najlepiej zbadać, a następnie także spełnić, wymagania potencjalnych uczestników. Każe wydarzenie kierowane do wszystkich jest tak naprawdę do nikogo konkretnego.
4. Ile u Ciebie osób zajmuje się promocją? Jak rozdysponować promocję w zespole?
Promocją w naszym zespole zajmują się dwie osoby, które wymieniają się swoimi pomysłami na bieżąco. Ustalamy, kto jest odpowiedzialny za którą część zadań i staramy się nawzajem monitorować swoje postępy. Ważne jest takie rozdysponowanie pracy, które nie budzi wątpliwości co do odpowiedzialności za powierzone zadania i daje możliwość realizacji własnych pomysłów. Warto wiedzieć, kto dobrze czuje się w określonych narzędziach promocji i lepiej sobie z nimi radzi, a komu powierzyć pozostałą ich część.
Czasem trzeba rozważyć również opcję doszkolenia lub skorzystania z usług firmy zewnętrznej, aby jak najlepiej dobrać instrumenty promocyjne do grupy docelowej. Podczas podziału obowiązków powinniśmy kierować się przede wszystkim kompetencjami, a nie sympatią czy osobistymi uprzedzeniami. Musimy zdawać sobie sprawę z mocnych stron własnego zespołu i odpowiednio je ukierunkować.
5. Jaką przyjąłeś strategię cenową? Czy zwiększaliście cenę biletu?
Strategia cenowa przyjęta podczas organizacji Mobile Trends była omawiana wiele razy zanim została doprecyzowana na obecnym poziomie. Trzeba było ustalić czy rozbijać bilety na poszczególne dni czy pozostawić „karnet” dwudniowy. Zdecydowaliśmy się na drugą opcję, ponieważ tylko w ten sposób zdobyta wiedza może być całościowa i uzupełniona dodatkowymi informacjami. Ustalenie kosztu wejściówek wymagało natomiast dokładnej kalkulacji tak, aby uczestnicy otrzymali jak najwyższą jakość w jak najbardziej atrakcyjnej cenie. Wraz z upływem lat coraz łatwiej było nam przewidywać wydatki i lepiej dostosować budżet.
Na początku dochodziło wiele kosztów, których nie założyliśmy z wyprzedzeniem i były dla nas zaskoczeniem. W tym momencie takie sytuacje zdarzają się już niezwykle rzadko. Wzrost ceny podyktowany był zawsze wzrostem jakości, obecnością zagranicznych prelegentów, wystąpieniami znanych polskich specjalistów, lepszą organizacją cateringu lub lepszą lokalizacją. Nigdy nie odbywał się bez zmiany pozostałych czynników na lepsze.
6. Kiedy pozyskałeś pierwszych sponsorów?
Pierwsi sponsorzy pojawiają się na bardzo różnych etapach organizacji. Czasami są to pierwsze tygodnie po ogłoszeniu daty eventu, innym razem osoby decyzyjne czekają do publikacji całej agendy wydarzenia. Każdorazowo wymaga to jednak dużego nakładu pracy i cierpliwości. Mamy w gronie sponsorów firmy, które towarzyszą nam i wspierają Mobile Trends od kilku lat regularnie, ale staramy się również zwiększać zainteresowanie naszą konferencją przez podmioty, które do tej pory nie brały tak czynnego udziału w evencie.
Za każdym razem jest nam miło, kiedy sponsorzy są zainteresowani kolejną współpracą, bo dowodzi to, że są zadowoleni z dotychczasowej. Poszukiwanie takiego wsparcia bywa bardzo trudne z powodu dużej ilości odbywających się w roku eventów, ale również daje duże możliwości oraz satysfakcję. Staramy się, aby firmy, które zdecydują się na taką formę promocji marki były nią jak najbardziej usatysfakcjonowane, dlatego wprost informujemy o grupie docelowej i planowanych działaniach. Zawsze szukamy punktów styczności pomiędzy założeniami obu stron. Ważne jest, żeby nic nie odbywało się „na siłę”.
7. Które kanały okazały się w Twoim przypadku najskuteczniejsze przy promocji eventu? Jak sprzedać bilety?
Ze względu na samą tematykę konferencji Mobile Trends, dotyczącą szeroko rozumianych nowych technologii mobilnych, najskuteczniejszym kanałem komunikacji jest dla nas internet. Stwarza on ogromne możliwości promocyjne, a właściwie wykorzystany może być źródłem informacji dla wielu potencjalnych uczestników. Zdajemy sobie jednak sprawę, że tradycyjne media wciąż mają swoją wartość reklamową i nie pomijamy ich w swojej strategii.
Najwięcej działań realizujemy poprzez marketing internetowy, wykorzystujemy na szeroką skalę potencjał social mediów, ale zdarzają nam się także publikacje reklam w prasie drukowanej, audycje radiowe czy spoty telewizyjne. Musimy pamiętać o tym, że odbiorcy korzystają z różnych źródeł informacji. W przypadku naszej konferencji bardzo skuteczny jest system rekomendacji, kiedy to osoby obecne podczas poprzednich edycji polecają wydarzenie kolejnym.
Uzasadnia to, dlaczego tak istotne jest właściwe dopasowanie do grupy docelowej, aby uczestnicy wyszli z eventu usatysfakcjonowani. Współpraca patronacka, sponsorska, partnerska oraz z wybranymi prelegentami także przyczynia się do zwiększenia zainteresowania konferencją, co generuje kolejnych zainteresowanych odbiorców.
8. Czy używasz jakiś narzędzi do promocji i rejestracji biletów?
Rejestracja biletów odbywa się na specjalnej, dedykowanej danej edycji wydarzenia, stronie internetowej. Od strony technicznej została przygotowana przez zespół w taki sposób, aby poruszanie się po niej było jak najbardziej intuicyjne i nie sprawiało nikomu żadnych problemów. Jest to nasze narzędzie, dzięki któremu również od strony organizatorów wszystko przebiega w sposób sprawny i uporządkowany.
W każdej chwili mamy możliwość podglądu danych rejestracji oraz ich edycji, co zdecydowanie ułatwia nam pracę. Zautomatyzowany system rejestracji z pewnością daje możliwość dużej oszczędności czasu obu stronom transakcji. Do promocji używamy natomiast narzędzi wskazanych wcześniej – z odpowiednią ich intensyfikacją w zależności od etapu przygotowań.
9. Co doradziłbyś początkującym organizatorom?
Początkujący organizator z pewnością powinien zacząć od bardzo dokładnego przemyślenia celów i założeń planowanego przedsięwzięcia. Bez tego nie ma możliwości ruszyć z miejsca. Następnie musi skupić się na właściwym określeniu grupy docelowej tak, aby event spełniał jej oczekiwania. Zawsze należy liczyć się z niespodziewanymi sytuacjami, a niezaplanowane wydatki uwzględnić w budżecie, którego opracowanie należy poprzedzić dokładnym researchem i kalkulacjami.
Bardzo istotne jest właściwe ustalenie niezbędnego na organizację wydarzenia czasu i środków finansowych, aby w obu przypadkach nie doszło do niedoszacowania. Jeśli nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z takim przedsięwzięciem, warto skorzystać z pomocy bardziej doświadczonych osób, co pozwoli uniknąć ewentualnych błędów, których rozwiązanie zabierze dużo energii.
Nigdy nie należy zniechęcać się drobnymi potknięciami, a z każdej wpadki wyciągnąć jak najwięcej nauki na przyszłość. Z góry trzeba założyć, że organizacja jakiegokolwiek eventu to ciężka praca, która wymaga wiele zaangażowania, ale jednocześnie potrafi wynagrodzić to dużą satysfakcją, kiedy wydarzenie osiąga sukces.
Monika Lichota
organizatorka wydarzenia www.akademiakobiet.pl
Średnia liczba uczestników to 250 osób. Bilety są płatne. W przedsprzedaży zawsze są dużo niższe: od 30-50% rabatu, potem cena wzrasta. Grupa docelowa to kobiety przedsiębiorcze szukające rozwiązań do swoich biznesów, ale również takie, które szukają motywacji inspiracji w działaniu zarówno biznesowym jak również w życiu prywatnym.
1. Od czego zacząć promocję eventu?
Przede wszystkim należy zacząć od ustalenia grupy docelowej. Następnym krokiem jest zaplanowanie strategii komunikacji. Określamy przedział wiekowy naszej grupy docelowej oraz wszystko co pozwoli nam na dobre sprecyzowanie, monitoring oraz optymalizację działań komunikacyjnych tak jak np. geolokalizację i inne.
2. Ustaliłeś strategię promocji, czy kierowałaś się intuicją?
Strategia została ustalona wg wiedzy, którą zgłębiłam w ramach mojego 14-letniego doświadczenia w marketingu. Intuicja bardzo pomaga ale nie jest dla mnie głównym motorem do działania. Pomimo mojego doświadczenia, cały czas uczę się od innych. Ludzie mnie inspirują i często udaję się zdobyć coraz to nowsze narzędzia, które skrupulatnie wspierają komunikację z moimi potencjalnymi uczestniczkami.
Na pewno mogę stwierdzić, że najlepszym kanałem dotarcia do mojej grupy docelowej jest dobrze opracowana kampania online, która wykorzystuje w większości social media, ale również inne działania takie jak zaproszenie ze sceny czyli przekaz jeden do wielu oraz bardzo ważny aspekt jakim są rekomendacje.
3. Kiedy określiliście kim jest Wasza grupa docelowa?
Aby zrobić dobry event grupę docelową należy sprecyzować na samym początku, ponieważ to pod nią ustalamy pełen scenariusz działań.
4. Ile u Ciebie osób zajmuje się promocją? Jak rozdysponować promocję w zespole?
Mam zaprzyjaźnioną agencję, która zajmuje się promocją, PR-em oraz e-commerce, więc wtedy ja mogę angażować swoje siły na kreatywne działania w ramach tworzenia scenariusza wydarzenia i precyzowania działań związanych z rozwijaniem marki Akademii Kobiet.
Musimy zwrócić uwagę, że promocja to nie tylko zaplanowanie kampanii online, ale również działania PR oraz aktualności zarówno na stronie www jak również w social mediach. Do tego wszystkiego potrzebujemy wzmożonej pracy grafika, informatyka, eksperta od Adwords, PR, jak również video-maker, drukarni oraz koordynatora spinającego wszystkie te działania, czyli mnie.
Można powiedzieć że mój zespół to około 6 osób. Rozdysponowanie pracy wśród tych osób nie jest proste. Zaczynamy od ustalenia kampanii, następnie do gry wchodzi grafik, w między czasie wszystkie aktualności analizuje PR-owiec, potem tworzymy video również w ramach aktualności. Po zamknięciu wszystkich ważnych dla nas informacji przekazujemy projekty plakatów i ulotek do druku.
5. Jaką przyjęłaś strategię cenową? Czy zwiększaliście cenę biletu?
W moim przypadku strategia cenowa nie jest skomplikowana, ponieważ w ramach przedsprzedaży jest duży rabat, co pozwala na szybszą decyzję oraz duże zainteresowanie ze strony potencjalnych uczestniczek.
6. Kiedy pozyskałaś pierwszych sponsorów?
Pierwszych sponsorów pozyskałam 4 lata temu.
7. Które kanały okazały się w Twoim przypadku najskuteczniejsze przy promocji eventu? Jak sprzedać bilety?
Rekomendacje i dobrze zoptymalizowana kampania online oraz mocny nacisk na działania PR-owe, to kanały które sprawiły, że wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem.
8. Czy używasz jakiś narzędzi do promocji i rejestracji biletów?
Tak oczywiście- wszystko ustalane jest przez agencję w ramach promocji oraz przez informatyka w ramach obsługi platformy sprzedażowej.
9. Co doradziłbyś początkującym organizatorom?
Przede wszystkim chciałabym mocno zakomunikować, że event to bardzo żywy organizm. Z dużym wyprzedzeniem należy wszystko skrupulatnie zaplanować. Warto również mieć zawsze plan B, który często ratuje nawet najbardziej skrupulatnie zaplanowane wydarzenie. Powodzenia :-)
To już wszystko na dziś, tylko od Ciebie zależy, których sposobów spróbujesz. Jeśli stosujesz inne sprawdzone metody, daj znać w komentarzu. Z chęcią poznam Twoje rozwiązania :)
Jeśli chcesz skorzystać z doradztwa, albo przeraża Cię tworzenie tak rozbudowanej strategii, daj znać. Z chęcią pomogę Ci sprzedać bilety na Twoje wydarzenie. Napisz na napisz@eventualnie.com