Milenials, a pracownik z długim stażem – jak pogodzić ich różne style pracy.
Paweł Walkarz
09 maja 2018, 22:46·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 09 maja 2018, 22:46Czy w obecnych czasach jesteśmy sobie w stanie wyobrazić przedsiębiorstwo, które nie wykorzystuje nowoczesnych kanałów komunikacji w codziennej pracy? To pytanie, oczywiście retoryczne, może niektórych zmusić do refleksji nad tym jak funkcjonuje jego przedsiębiorstwo.
Co to są zatem te „nowoczesne kanały komunikacji”? Definicji jest wiele tak samo jak samych kanałów. Bez wątpienia każdy z nas o to zapytany wymieni social media. I słusznie. Żyjemy bowiem w czasach kiedy prowadzenie naszych biznesów powoli przechodzi w ręce pokolenia milenialsów. To właśnie social media – Facebook, Twitter, LinkedIn itd., stają się nośnikiem komunikatu, który kierujemy do swoich klientów. Język pisany staje się głównym medium komunikacji.
Gdyby jednak zagłębić się w temat to tak naprawdę Messenger Facebookowy nie załatwi nam komunikacji wewnętrznej w firmie. Jest wiele powodów, które nam to pokazują, nie tylko związane z uciążliwością takiej formy komunikacji. Głównym problemem, który taki sposób komunikacji generuje jest przede wszystkim brak kontroli nad wytwarzanymi informacjami, ustaleniami, czy choćby dialogiem z Klientem – aż strach sobie wyobrazić scenariusz zagubienia takich rozmów, a wyciek takich danych mógłby być poważny w skutkach, szczególnie kontekście popularnego ostatnio tematu ochrony danych osobowych.
Wielu z nas zastanawia się pewnie w jaki sposób załatwić temat komunikacji aby zadowolić wszystkie grupy pracowników w naszych firmach. Nie tylko wcześniej wspomnianych milenialsów ale również tych, którzy przyzwyczajeni sa do tradycyjnej komunikacji wewnętrznej w firmie. Zastanawiamy się czy w ogóle jest możliwe połączenie różnych modeli i stylów pracy. Takie rozwiązanie przecież jest idealne.
Obecnie rynek usług telekomunikacyjnych, w szczególności popularny dział Unified Communications – zunifikowanej komunikacji daje w tym zakresie ogromne możliwości. Wiodący na rynku producenci prześcigają się w coraz to nowych rozwiązaniach, tylko po to by nasze przedsiębiorstwa dzięki nim rosły w siłę. Zarówno AVAYA jak również UNIFY dają nam narzędzia, które w zasadzie proponują nieograniczone możliwości. I tak od tradycyjnych analogowych rozwiązań, poprzez cyfrowe serwery telekomunikacyjne, rozwiązania IP, rozwiązania hybrydowe, systemy call i contact center, aż do rozwiązań wykorzystujących chmurę. Obecnie jesteśmy w stanie pogodzić styl pracy, każdego pracownika, z oczekiwaniami i celami naszych przedsiębiorstw.
Traktujmy ten post jako wstęp do cyklu artykułów opisujących konkretne modele wdrożeń, różne scenariusze implementacji poszczególnych rozwiązań z ich charakterystykami. Być może, znajdzie się wśród nas ktoś, kogo one zainteresują i co więcej zainspirują do zmian przyzwyczajeń i sposobu działania, dzięki czemu uporządkują w sposób zrównoważony swój biznes.