Reklama.
Co to są zatem te „nowoczesne kanały komunikacji”? Definicji jest wiele tak samo jak samych kanałów. Bez wątpienia każdy z nas o to zapytany wymieni social media. I słusznie. Żyjemy bowiem w czasach kiedy prowadzenie naszych biznesów powoli przechodzi w ręce pokolenia milenialsów. To właśnie social media – Facebook, Twitter, LinkedIn itd., stają się nośnikiem komunikatu, który kierujemy do swoich klientów. Język pisany staje się głównym medium komunikacji.
Gdyby jednak zagłębić się w temat to tak naprawdę Messenger Facebookowy nie załatwi nam komunikacji wewnętrznej w firmie. Jest wiele powodów, które nam to pokazują, nie tylko związane z uciążliwością takiej formy komunikacji. Głównym problemem, który taki sposób komunikacji generuje jest przede wszystkim brak kontroli nad wytwarzanymi informacjami, ustaleniami, czy choćby dialogiem z Klientem – aż strach sobie wyobrazić scenariusz zagubienia takich rozmów, a wyciek takich danych mógłby być poważny w skutkach, szczególnie kontekście popularnego ostatnio tematu ochrony danych osobowych.
Wielu z nas zastanawia się pewnie w jaki sposób załatwić temat komunikacji aby zadowolić wszystkie grupy pracowników w naszych firmach. Nie tylko wcześniej wspomnianych milenialsów ale również tych, którzy przyzwyczajeni sa do tradycyjnej komunikacji wewnętrznej w firmie. Zastanawiamy się czy w ogóle jest możliwe połączenie różnych modeli i stylów pracy. Takie rozwiązanie przecież jest idealne.
Obecnie rynek usług telekomunikacyjnych, w szczególności popularny dział Unified Communications – zunifikowanej komunikacji daje w tym zakresie ogromne możliwości. Wiodący na rynku producenci prześcigają się w coraz to nowych rozwiązaniach, tylko po to by nasze przedsiębiorstwa dzięki nim rosły w siłę. Zarówno AVAYA jak również UNIFY dają nam narzędzia, które w zasadzie proponują nieograniczone możliwości. I tak od tradycyjnych analogowych rozwiązań, poprzez cyfrowe serwery telekomunikacyjne, rozwiązania IP, rozwiązania hybrydowe, systemy call i contact center, aż do rozwiązań wykorzystujących chmurę. Obecnie jesteśmy w stanie pogodzić styl pracy, każdego pracownika, z oczekiwaniami i celami naszych przedsiębiorstw.
Traktujmy ten post jako wstęp do cyklu artykułów opisujących konkretne modele wdrożeń, różne scenariusze implementacji poszczególnych rozwiązań z ich charakterystykami. Być może, znajdzie się wśród nas ktoś, kogo one zainteresują i co więcej zainspirują do zmian przyzwyczajeń i sposobu działania, dzięki czemu uporządkują w sposób zrównoważony swój biznes.