Let's blog
Startupy jednak blogują. Niektóre z sukcesem. Szczególnie te, które znalazły unikalne miejsce w blogosferze i postawiły na wysokiej jakości treści. Treści, które – o czym warto wspomnieć – nie powinny być bezpośrednio związane z produktem czy usługą. Dlaczego? Bo wtedy nie ograniczamy się tematycznie. Poza tym ile można pisać o samym produkcie. Firma
Buffer, oferująca oprogramowanie do zarządzania mediami społecznościowymi, prowadzi bloga na temat psychologii zachowań konsumenckich, psychologii marketingu i socjologii sprzedaży.
Quantum Lab bloguje na temat psychologii zachowań konsumenckich i wprowadza w świat badań nad rolą emocji w reklamie.
Moz – czyli kolejny startup z segmentu SaaS, współpracujący zresztą przy tworzeniu treści z Bufferem czy
KissMetrics, tworzy treści wokół swojej usługi, czyli SEO. I to jeden z przykładów, w którym akurat udało się pisać sensownie o usłudze. Udało się to zapewne dlatego, że po prostu są to treści poszukiwane. Ale Moz porusza także tematy związane z mediami społecznościowymi i marketingiem. Canva edukuje w obszarze komunikacji wizualnej, a Behance (za pośrednictwem
99U) wspiera… dobrostan swoich czytelników pisząc o produktywności, stresie i psychologii nawyków. Wszystkie jednak nie koncentrują się nachalnie na produkcie tylko strategicznie wplatają go w narrację. I mają pomysł na tematy.