3 wskazówki jak przenieść koszty marketingu na swoich klientów
Piotr Syguła
13 kwietnia 2016, 14:34·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 13 kwietnia 2016, 14:34Głównym zadaniem dobrze prosperującej firmy jest stała optymalizacja i redukcja kosztów. Dzisiaj przybliżę jak obniżyć koszty związane z marketingiem, reklamą w firmie. Skutecznym rozwiązaniem jest przeniesienie tych elementów na swoich klientów.
Zastanów się - Twój odbiorca obraca się w środowisku do którego kierujesz swoją ofertę. Rozumie dokładnie problemy, które rozwiązuje Twój produkt zna wartości jakie proponujesz. Siłą rzeczy jest bardzo dobrze przygotowany do promocji Twojej firmy.
W związku z powyższym zapewnij mu:
- informacje,
- narzędzia,
- motywacje.
Te 3 elementy pozwolą stworzyć Ci wiernych marketerów i ewangelistów.
1. Informacja
Zapewnij klientom informacje, którą będą chcieli się dzielić. Charakter komunikatu zależy od produktu oraz tego, jakie cele masz przed sobą. Czy przekaz, który kierujesz do klientów jest zrozumiały? Czy klient potrafi opisać w jednym zdaniu Twój produkt? Jakie najważniejsze cechy ma Twój produkt? Co może łączyć klientów ze sobą?
Te wszystkie pytania musisz postawić przed sobą tworząc/modyfikując produkt. Pamiętaj, że dobrym zapamiętanym na długo elementem są historie.
2. Narzędzia
Jakimi strategiami, taktykami posługujesz się promując swoją firmę? Zastanów się jak możesz w tych działaniach zaangażować klientów.
Zapewnij klientom materiały (grafiki, zdjęcia, video). Umożliwi to łatwe dzielenie się ze światem. Sugeruję media społecznościowe: Facebook, Twitter, Linkedin itp. Upewnij się, że content jest łatwo dostępny dla Twoich klientów.
3. Motywacja
Jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na zaangażowanie klientów jest motywacja. Zastanów się co mogłoby zmotywować Twoich klientów do aktywnego działania.
Na rynku jest wiele programów partnerskich i afiliacyjnych.
W mojej opinii pieniądze nie mogą być jedynym rozwiązaniem. Waluta, która jest również wartościowa:
- dostęp do pierwszej wersji,
- darmowe konto premium, VIP,
- możliwość testów beta-wersji,
- dodatkowe bonusy.
Skype swoim najwierniejszym klientom rozdaje dodatkowe miejsce dyskowe. Uber daje zniżki na kolejne przejazdy. Pamiętaj o łatwości odbioru profitów.
Najważniejsze: świętuj z nimi sukcesy!