Dlaczego crowdfunding udziałowy?
Po pierwsze dlatego, że dostępne zasoby finansowe internautów, wszystkich razem, są praktycznie niewyczerpalne. Ostatnie dane NBP wskazują, że na nieoprocentowanych lub nisko oprocentowanych rachunkach bankowych Polacy trzymają ponad 2 biliony PLN. Dając im możliwość inwestycji w skalowalne i innowacyjne w skali globalnej projekty mogłoby skłonić ich do zatrudnienia swoich oszczędności.
Po drugie,
crowdfunding udziałowy to praktycznie zero formalności. Co prawda przygotowanie projektu wedle wytycznych platformy może zająć troszkę czasu, lecz nie powinno to stanowić problemu dla spółki posiadającego sprawnego biznes dewelopera.
Po trzecie, udziałowe finansowanie społecznościowe to inwestorzy, często osoby odnoszące sukcesy w biznesie i mogące pomóc rozwoju spółki mającej prawa do opracowanych technologii.
Po czwarte, crowdfunding to sytuacja w której obie strony transakcji są zwycięzcami. Naukowcy mogą pozyskać kapitał, popularność oraz ambasadorów marki a inwestorzy możliwość inwestycji w wyniki badań naukowych, które mogą mieć wpływ na lepsze jutro i zasobność portfeli tych ostatnich.