
Reklama.
Jeszcze nie tak dawno temu, aby zareklamować swoje przedsiębiorstwo dawało się ogłoszenie w lokalnej gazecie, wykupywało miejsce na wielkopowierzchniowym bilbordzie lub umieszczało swój numer telefonu w książce telefonicznej. Choć nie wszystkie te sposoby odeszły już do lamusa, mało który jest obecnie tak skuteczny, jak obecność firmy w mediach społecznościowych.
Oczywiście, zarówno ogromne firmy jak i mniejsze przedsiębiorstwa korzystają z możliwości, jakie daje im reklama telewizyjna, radiowa czy prasowa. Nie sposób jednak nie zauważyć, że obecnie prawie każda firma posiada także konto na przynajmniej jednym z popularnych serwisów społecznościowych. Dlaczego? Ponieważ obecnie, w czasach gdy każdy posiada co najmniej jednego smartfona i korzysta z niego przez kilka godzin dziennie stało się to wręcz niezbędne do tego, by dotrzeć do klienta.
Posiadanie konta na jednym, a najlepiej na kilku portalach jest dzisiaj normą. Gdy klient chce czegoś dowiedzieć się o danym przedsiębiorstwie, jedną z pierwszych czynności jakie wykonuje jest wejście na jeden z takich profilów. Sama obecność w social media nie gwarantuje jednak sukcesu. Zależy on przede wszystkim od tego, co ukaże się oczom klienta po wejściu na profil firmy.
Po pierwsze: Powinny tam znajdować się aktualne dane przedsiębiorstwa tzn: adres (najlepiej z mapą), numer telefonu i inne dane kontaktowe np. email. Kolejną niezwykle ważną rzeczą jest regularne umieszczanie na stronie postów. W momencie, w którym reklamy, ogłoszenia i ulotki spowodowały, że klient zdecyduje się poznać naszą markę bliżej, wejdzie na nasz profil i zobaczy stare posty sprzed kilku miesięcy możemy mieć pewność, że już do nas nie wróci.
Założenie konta i regularne wrzucanie postów to jednak nie wszystko. Jeśli decydujemy się na obecność naszej marki w social media, musimy też wiedzieć jak w niej działać, a zatem: szybko i uprzejmie odpowiadać na wiadomości klientów, reagować z sytuacjach wymagających sprostowania i tworzyć z klientami prawdziwą relację.
Aktywna działalność marki w mediach społecznościowych nie musi ograniczać się tylko do bezpłatnych narzędzi takich jak Facebook, czy Instagram. Można także skorzystać z opcji dodatkowo płatnych np. reklam w internecie i ich pozycjonowania. Dla młodszych użytkowników to pewnie nie nowość, nieco starsi być może słyszą o takich możliwościach po raz pierwszy. W internecie istnieje na szczęście wiele poradników dedykowanych zarówno młodszym, jak i starszym przedsiębiorcom zdającym sobie sprawę z korzyści wynikających z obecności w internecie. Jednym z nich jest np. utworzona niedawno przez Google platforma Internetowe Rewolucje w przystępny sposób zapoznająca użytkowników z tajnikami promocji marki w internecie.
Nowe technologie rozwijają się w zawrotnym tempie i aby nie zostać w tyle przedsiębiorcy powinni nauczyć się z nich korzystać.