Reklama.
Niewiele osób może szczerze przyznać, że nie załatwia prywatnych spraw podczas dnia pracy. Niemal każdy, oprócz wykonywania swoich obowiązków, odwiedza także portale społecznościowe i informacyjne, czy odbiera telefony od rodziny lub znajomych. Oczywiście, nikt nie jest w stanie pracować nieustannie, na najwyższych obrotach przez osiem godzin. Rzecz w tym, że czas przeznaczany na sprawy niezwiązane z pracą staje się coraz dłuższy, co w wielu przypadkach negatywnie wpływa na naszą efektywności i powoduje problemy ze skupieniem się.
Tym, co sprawia obecnie największą trudność jest powstrzymanie się od zerkania na swój smartfon lub tablicę mediów społecznościowych. Odrywanie się od pracy, po to by co kilka minut spojrzeć na ekran swojego telefonu powoduje, że czas ucieka nam przez palce. Dobrym sposobem na wyeliminowanie częstego odrywania się od pracy jest odłożenie telefonu i wyłączenie stron, które mogą wysyłać nam powiadomienia. Można też umówić się ze samym sobą, że następnym razem wejdziemy na Facebooka dopiero po skończeniu danego zadania. ;)
Warto też spróbować zmienić swoje przyzwyczajenia już od samego wejścia do biura. Zamiast lektury wydarzeń na portalach informacyjnych, pierwszym zadaniem powinno być przejrzenie i odpowiedzenie na zaległe służbowe maile. Kolejnym krokiem może być ułożenie sobie planu dnia. Najważniejsze i wymagające najwięcej uwagi sprawy lepiej załatwiać jak najwcześniej, póki mamy jeszcze dużo energii i motywacji do działania. Mniej istotne lub niewymagające natychmiastowej reakcji można odłożyć na dalszą część dnia.
Kolejnym sposobem na efektywne zarządzanie swoim czasem w pracy jest ustalenie sobie nieprzekraczalnego terminu. Wiele osób pracuje lepiej wtedy, gdy wie na kiedy musi ukończyć zadanie, więc nawet jeśli deadline nie jest ustalony z góry przez naszego szefa, warto wyznaczyć go sobie samemu. Mowa tu nie tylko o konkretnych datach. Dobrym pomysłem może być postanowienie, ze z danym zadaniem uporamy się do południa lub innej konkretnej godziny. Po wykonanym zadaniu warto zrobić sobie kilkuminutową przerwę, by przewietrzyć umysł i zjeść wartościowy posiłek.
Istnieje wiele sposobów na to, jak efektywniej zarządzać swoim czasem w pracy - jednak wszystkie obejmują ten sam, zasadniczy element jakim jest samodyscyplina. Bez niej, osiągnięcie satysfakcjonujących efektów będzie bardzo trudne.