Telefon, słuchawki, czytnik e-booków, skuter, tablet, samochód, dokumenty. Karta! Te i wiele innych przedmiotów codziennego użytku jest narażonych za kradzież czy zaginięcie, a ich odzyskanie jest, nierzadko, niezwykle trudne. Nawet w sytuacji, kiedy nasze ubezpieczenie obejmuje sytuacje losowe, a dokumenty można unieważnić, odzyskanie kontaktów, ważnych danych, czy nawet sentyment jaki wiąże się z danym przedmiotem są wartościami, nie do przecenia i niestety często nie do odzyskania. Wychodząc naprzeciw użytkownikom, szczecińska firma Supercomp stworzyła narzędzie webowe pod nazwą Otagio, w którego bazie można zarejestrować dowolny przedmiot lub dokument.
Choć na pierwszy rzut oka, dla wielu, pomysł twórców
Otagio mógłby wydawać się znany, podstawą jego innowacyjności jest szerokie spektrum przedmiotów, które można umieścić w bazie. Do tej pory tego typu usługi były oferowane głównie przez producentów, które zawężały zakres ich funkcjonowania jedynie do danej marki. Powstało też szereg stron dedykowanych skradzionym telefonom, gdzie można było jedynie zgłosić swoją stratę w oparciu o nr IMEI. We wspomnianych wyżej serwisach istniej możliwość nadania przedmiotowi dwóch statusów: zgubiony i skradziony. Otagio jako jedyne pozwala zakomunikować o znalezieniu przedmiotu i nadać mu status: znalezione.
Jak podkreśla Maciej Monkiewicz, pomysłodawca i twórca narzędzia Otagio, w dzisiejszym świecie, wiele osób posiada szereg wartościowych przedmiotów, których szybkie odzyskanie jest niezwykle ważne. W dobie aukcji internetowych i rozwijającego się rynku transakcji online, wykorzystanie narzędzia umożliwiającego identyfikację przedmiotu, którym jesteśmy zainteresowani może nam również zaoszczędzić niepotrzebnych perturbacji formalnych i długiego czasu odzyskiwania pieniędzy. W związku z tym, że skala zaginięć przedmiotów w ogólnym ujęciu jest dość spora, mówimy o milionach przypadków, wydaje się oczywistym, że jest potrzeba wśród użytkowników na zbudowanie platformy, dzięki której ich odzyskiwanie będzie skuteczniejsze. Nasz produkt miał swoją premierę podczas 22 Przystanku Woodstock w roku 2016, gdzie specjalnie na potrzeby festiwalu opracowaliśmy
Wirtualne Biuro Rzeczy Znalezionych. Skala wykorzystania tego narzędzia przez uczestników Woodstock'u była dla nas ostatecznym potwierdzeniem na słuszność naszych założeń.