Reklama.
Nie wierzono w możliwość upadku komunizmu, a stan wojenny od grudnia 181 roku przywrócił cenzurę. Nie chciałem tkwić w martwym punkcie miedzy książkami na Uniwersytecie, z cenzurą na karku, bez możliwości rozwijania się. Karnawał Solidarności obudził wprawdzie ogromne nadzieje na wolność w nauce, ale noc stanu wojennego większość z nich pogrzebała sprawiając, że ludzie w Polsce zastanawiali się jak przetrwać. W ten sposób rzeczywistość podcięła skrzydła młodemu uczonemu ale wyzwoliła w nim człowieka czynu. Od teorii ekonomii przeszedłem więc do praktyki. Chciałem być niezależny od opresyjnego systemu i w marcu 1982 roku postanowiłem spróbować wcielić w życie moje ekonomiczne ideały i zorganizować prywatną firmę opartą na nauce. W ten sposób odnalazłem moją drogę. Drogę, która wiodła z Uniwersytetu, przez gabinety lokalnych komunistycznych urzędników, przez biura zachodnich firm, przez pokoje hotelowe we wszystkich stronach świata oraz salony giełdy i gabinety bankierów do doświadczeń, na które z nikim i za nic bym się nie zamienił.
Stworzyłem, w roku 1985, opartą na wiedzy firmę wysokich technologii, która zajęła się produkcją odczynników dla diagnostyki medycznej. Korzystając z wykształcenia ale też trochę improwizując (improwizacja była wówczas ważną strategią biznesową) zdobyłem rynek Polski lat 80-tych i zapragnąłem pójść w świat. Udało mi się za drugim razem. Potem, przez kolejne 25 lat początkowo sam, a później od roku 2002 wraz z moim synem doprowadziłem do powstania międzynarodowej grupy firm produkujących odczynniki i aparaty diagnostyczne. Niedawno sprzedałem ostatnią akcję Cormay SA i ponownie stałem się niezależny.
Dziś więc patrzę na świat biznesu z perspektywy byłego założyciela, byłego dyrektora i prezesa, byłego właściciela. Patrzę na branżę diagnostyczną, na świat wysokich technologii, na to, jak młode polskie firmy wykuwają swoją pozycję na zagranicznych rynkach. Doradzam - tu w wirtualnej rzeczywistości bloga, jak i realnej rzeczywistości rynkowej - jak założyć firmę wysokich technologii, jak dokonać światowej ekspansji, na co uważać z relacjach z inwestorami i jak uwzględniać światowe trendy gospodarcze w rozwijaniu własnego biznesu.