
Reklama.
Jesteśmy na półmetku programu Girls Go Start-up Academy. Za nami zjazd inauguracyjny, osiem szkoleń interaktywnych i stacjonarny zjazd szkoleniowy w Warszawie. Ostatnie wydarzenie odbyło się w czerwcu w nowo otwartej pięknej Przestrzeni Facebooka. Było poświęcone autoprezentacji i wystąpieniom publicznym.
Podczas pierwszego dnia zjazdu uczestniczki szkoliły się z zasad tworzenia profesjonalnych prezentacji oraz zasad elevator pitch. Szkolenie poprowadził Kamil Kozieł z PrezArt. Trzeba przyznać, że było bardzo intensywnie, ale też barwnie i zaskakująco. Trener wskazywał, jak ważne jest odejście od sztampowych slajdów i przekonywał o istocie wplatania elementów storytellingu do wystąpień publicznych. Uczestniczki miały okazję posłuchać jak (nie) powinny wyglądać profesjonalne prezentacje, nauczyć się jakimi trickami przykuć uwagę słuchacza oraz sprawdzić swoje umiejętności improwizacji.
Drugiego dnia odbyła się próbna sesja pitchingowa, podczas której osoby mentorowane miały okazję wystąpić ze swoim pitchami. Wystąpienia były następnie komentowane przez ekspertów oraz mentorki.
Oprócz szlifowania umiejętności wystąpień publicznych uczestniczki Girls Go Start-up Academy miały okazję wziąć udział w szkoleniu z modeli biznesowych oraz zasad dress code’u.
Oprócz szlifowania umiejętności wystąpień publicznych uczestniczki Girls Go Start-up Academy miały okazję wziąć udział w szkoleniu z modeli biznesowych oraz zasad dress code’u.
Uczestniczkami Girls Go Start-up Academy są młode kobiety mające pomysł na start-up technologiczny. Dobrane są w pary mentoringowe z kobietami biznesu, naukowczyniami, ekspertkami. Mentorki i mentees pracują wspólnie nad rozwojem pomysłów oraz ich wdrażaniem. Osoby mentorowane czerpią z wiedzy i doświadczenia mentorek, a mentorki służą pomocą i kontaktami, ale przede wszystkim stanowią niezastąpiony autorytet dla swoich podopiecznych.
Program jest realizowany od grudnia 2017 r. do listopada 2018 r.
Program jest realizowany od grudnia 2017 r. do listopada 2018 r.
"Program łączy dobre praktyki - przekazywane przez topowych specjalistów - z intensywnym treningiem, networkingiem. Wszystko odbywa się w bardzo przyjemnym środowisku co-workingowym. Inicjatywa ta to zatem połączenie niepowtarzalnej jakości, klimatu i doświadczenia, wywierające ogromny wpływ na uczestników" - mówi Joanna Staniszewska, mentorka w Girls Go Start-up Academy, prezeska youll.be.
Zdaniem jednej z uczestniczek Girls Go Start-up Academy, Justyny Uman-Ntuk, ,,dzieki programowi możliwe jest skonfrontowanie koncepcji biznesowych z bardziej doświadczonymi osobami lub takimi, które posiadają doświadczenie w innym sektorze. Spojrzenie z boku na problem który staramy się rozwiązać bywa bardzo odkrywcze i pozwala na jego szybsze rozwiązanie".
Niezmiennym elementem zjazdów szkoleniowych Girls Go Start-up Academy jest wieczorne spotkanie networkingowe wraz z wystąpieniem motywacyjnym gościa specjalnego. Podczas ostatniego wydarzenia niezwykle inspirujący keynote speech wygłosiła Sylwia Barthel de Weydenthal, CEE Client Partner w firmie Facebook. Nie zabrakło również czasu przeznaczonego na wzmacnianie relacji w parach mentoringowych.
Głównym celem czerwcowego szkolenia było przygotowanie uczestniczek do konkursu Shesnnovation, który będzie częścią prestiżowego międzynarodowego wydarzenia Women in Tech Summit w listopadzie 2018 r. Wybrany i nagrodzony zostanie wówczas najlepszy kobiecy projekt na start-up ze wszystkich zgłoszonych do dwóch edycji programu. Konferencja Women in Tech Summit 2018 wraz z konkursem Shesnnovation będzie jednocześnie finałem bieżacej edycji programu Girls Go Start-up Academy.
Zapraszamy do obejrzenia inspirującej relacji z ostatniego zjazdu szkoleniowego!
Tutaj natomiast znajdziecie fotorelację z wydarzenia.
II edycję programu szkoleniowo-mentoringowego Girls Go Start-up Academy realizuje Stowarzyszenie Top 500 Innovators przy wsparciu Fundacji Edukacyjnej Perspektywy. Projekt finansowany jest w ramach programu MNiSW DIALOG przyznanemu Stowarzyszeniu.