-
Miarą prawdy jest skuteczność – innowacyjność w praktyce.
Słowo innowacyjność jest najbardziej nadużywanym terminem w biznesie, formą wydmuszki. Powstała korporacyjna funkcja innowacji – czyli jakby szefa ds. nowości i wspierania kreatywności. Ale czy na kreatywność można nałożyć strukturę? Czy nakładanie ram nie dusi potencjału twórczego? CZYTAJ WIĘCEJ -
Zawodowe zrzeszenie menadżerów produktów stało się faktem
Poszukiwanie prawdziwych innowacji wiąże się czasem z byciem rebeliantem, który łamie status quo, którego nie rozumieją na początku klienci, rynek i społeczeństwo. Ale to właśnie Ci rebelianci powodują, że pomimo burzliwej historii, ludzka kultura posuwa się do przodu. Jeśli należysz do tej grupy powinieś to przeczytać. CZYTAJ WIĘCEJ -
Ewolucja produktów - czyli jak poznać przyszłe potrzeby
Każda firma potrzebuje skutecznie identyfikować potrzeby swoich klientów, aby tworzyć i aktualizować swoją ofertę produktów i usług. Obecnie najbardziej powszechną metodą identyfikacji potrzeb jest zbieranie informacji zwrotnej od klientów i tradycyjne badania rynkowe. Musimy jednak być świadomi, że podobne działania prowadzi też konkurencja, dlatego takie podejście nie daje nam żadnej trwałej przewagi. CZYTAJ WIĘCEJ -
Marketing 4.0 - jak identyfikować problemy klienta
Nie, nie będzie to kolejny post o cyfrowym marketingu, ale o tym jak w sposób innowacyjny podejść do potrzeb klienta. Innowacyjność zwykle kojarzy się z nowymi produktami, technologią i pracą badawczą. Nie jest to jednak pełny obraz tematu. Od lat promuje pogląd, że innowacja to przede wszystkim dobrze zidentyfikowany problem klienta. Jeśli nasze rozwiązanie nie pomaga klientowi poradzić sobie z jakimś problemem (subiektywnie przez niego postrzeganym), żadna technologia nie jest w stanie zapewnić sukcesu. CZYTAJ WIĘCEJ -
Klucz do pasywnych dochodów
Od pewnego czasu obserwuje zdrowe zainteresowanie tematyką pasywnych dochodów. Bardzo wielu znajomych, moich klientów zaczyna myśleć i planować jak pracować mniej, mając stałe dochody, które dają niezależność i które pozwalają poświęcać więcej czasu rodzinie, rozwojowi swoich pasji, czy nawet, jeśli to praca jest pasją - wyboru najciekawszych zleceń. CZYTAJ WIĘCEJ -
Jutro to dziś, tyle że jutro
Czy pamiętacie te słowa Sławomira Mrożka, którymi zaczyna się kultowa Seksmisja? Są one moim zdaniem, dziś dużo bardziej aktualne dziś, niż w latach osiemdziesiątych. Zapytasz co Seksmisja ma wspólnego z biznesem i innowacjami? CZYTAJ WIĘCEJ -
Co jest naprawdę ważne w biznesie?
Od czasu kiedy 12 lat temu zacząłem pracować, uważnie obserwuje świat biznesu, nauki, sztuki i polityki - w każdym z nich maczałem palce. I jestem coraz bardziej zmęczony brakiem jakieś radosnej wizji i zwykłej przyjemności z pracy twórczej oraz z ludźmi. CZYTAJ WIĘCEJ -
Jak skutecznie chronić własność intelektualną?
Każda firma, która dysponuje unikalną własnością intelektualną stanowiącą o jej przewadze, chcę ją chronić. Wojny patentowe wielkich graczy na rynku telekomunikacyjnym lub zjawisko patentowych trolli pokazuje, żeby być w 100% bezpiecznym, nie wystarczy powierzyć sprawę kancelarii. CZYTAJ WIĘCEJ -
Czym jest Ogólna Teoria Innowacji
Fascynujący jest fakt, że cały świat biznesu zachwyca się kreatywnym podejściem do innowacji: metodą prób i błędów, pracą w której zachęca się do akceptowania porażek. Ludzie Ci mówią, że wszelka systematyczność zabija kreatywność. Fakty są jednak nieubłagane - tylko jedna innowacja na trzysta (tak, dobrze czytasz) da realny wzrost firmom (Frost&Sullivan). Jakoś nie widzę prezesa firmy idącego do akcjonariuszy i mówiącego: musicie zaakceptować porażki, szanse są małe, ale może się uda. CZYTAJ WIĘCEJ -
Houston mamy problem - jak rozwiązywać złożone problemy
Prawie każdy menadżer i właściciel firmy boryka się ze złożonymi problemami w swojej pracy. Gdybyśmy mieli nieograniczone zasoby, czas, pieniądze to wszystko byłoby proste. CZYTAJ WIĘCEJ