Spółka Livechat Software chce zadebiutować na giełdzie NASDAQ. By tego dokonać, musi zwiększyć najpierw liczbę klientów. Obecnie ma ich 9 tysięcy. Potrzebuje – około 30 tysięcy.
– Chciałbym, abyśmy w ciągu dwóch-trzech lata przekroczyli próg 30 tys. klientów. Wówczas mielibyśmy już odpowiednią skalę, aby zadebiutować na NASDAQ na zasadzie dual listingu – powiedział prezes spółki Mariusz Ciepły na spotkaniu z dziennikarzami. Dual listing to sytuacja, w której spółka notowana jest na dwóch lub więcej giełdach papierów wartościowych.
Livechat to narzędzie internetowe do komunikacji między osobą odwiedzają stronę internetową a jej właścicielem. Obecnie sprzedawana jest w trzech taryfach od 36 do 59 dolarów miesięcznie. Spółka planuje jednak wprowadzenie kolejnej taryfy, jeszcze droższej, przeznaczonej dla największych potencjalnych klientów. – Nowy plan powinien zwiększyć nasz średni przychód na klienta – powiedział Ciepły.
Pierwsza połowa roku obrotowego 2014 to dla Livechat 7,5 mln zł zysku netto, 9,8 mln złotych EBITDA, czyli zysku przed potrąceniem odsetek, podatków i amortyzacji, a także 14,3 mln złotych przychodu. Spółka pozyskuje ponad 200 klientów miesięcznie, więc utrzymanie tej tendencji powinno skutkować przekroczeniem całorocznej prognozy i dalszym rozwojem biznesu.