Chciał urządzić sobie mieszkanie, a wpadł na biznes. Rzeczywistość rozszerzona wkracza do sklepów

Michał Stachowski wykorzystał rzeczywistość wirtualną do urządzenia mieszkania.
Michał Stachowski wykorzystał rzeczywistość wirtualną do urządzenia mieszkania. Fot. Archiwum prywatne
Zaczęło się od „Stoliczka”, bo taką nazwę miał pierwszy projekt Michała Stachowskiego i jego znajomych. – Chcieliśmy sprawdzić jak stół ze sklepu będzie wyglądał w mieszkaniu – mówi. Dlatego stworzyli aplikację rzeczywistości rozszerzonej. W efekcie na ekranie tabletu mogli przyjrzeć się jak wyglądać będzie pokój z nowym meblem, ale jeszcze przed jego zakupem. Tak powstał pomysł na biznes.


Kupno mebli może potrwać nawet sześć miesięcy. Tak wynika przynajmniej z danych Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Proces ten przyspieszyć ma aplikacja Intiaro. Odpowiedzialna za nią firma Agitive planuje już ekspansję na rynek europejski, a z czasem może i amerykański.


Amerykańsko-polski sen?
Michał Stachowski skończył w USA studia z grafiki komputerowej, programowania i kilka kursów na temat prowadzenia biznesu. Przez dziesięć lat pracował w Stanach jako webmaster i grafik, ale swój własny biznes założył dopiero w Polsce. – Wróciłem do dziewczyny – mówi i dodaje, że na początku bał się, czy odnajdzie się w biznesowych realiach naszego kraju. – Okazało się, że atmosfera do rozkręcania własnego biznesu jest w Polsce jak najbardziej przychylna i powstaje coraz więcej innowacyjnych projektów – dodaje Stachowski.


Jego Agitive zajmował się na początku tworzeniem aplikacji mobilnych. Dla jednego z klientów, Dom Development, przygotowali aplikację rzeczywistości rozszerzonej. Po skierowaniu smartfonu na reklamę w prasie, na ekranie pojawiało się więcej informacji. Stąd pojawił się pierwszy pomysł na „Stoliczek”, który pokazali następnie marketingowcom. Ich produkt mógł przypaść do gustu specjalistom z branży meblarskiej. Rzeczywiście, tak się stało, a w grudniu Intiaro zdobyła nagrodę Appaward 2014 w kategorii „Narzędzia”.
Meble na tablecie
Na podłodze ustawiasz specjalny znacznik. Celujesz w jego stronę kamerą w tablecie, wybierasz produkt z katalogu, a na ekranie urządzenia pojawia się twój pokój (podgląd na żywo z kamerki) i wybrany mebel, który możesz obrócić. – Podobny produkt ma IKEA, ale nie znajduje się w nim pełen katalog mebli i nie zawsze są one pokazywane w skali 1:1 – stwierdza Stachowski. – Nasze modele są dużo lepszej jakości i zawsze w odpowiedniej skali.
Wiele osób kupuje meble w kilku różnych sklepach.– Gdyby każdy producent tworzył swoją własną aplikację tego rodzaju, to przeciętny Kowalski urządzając nawet małe mieszkanie potrzebowałby ich co najmniej kilku. A poza tym ciężko sobie wyobrazić, żeby konkurencyjne aplikacje były ze sobą zintegrowane – mówi prezes Agitive. Dlatego Intiaro to otwarty katalog, w którym swoje produkty może zaprezentować każdy producent, zarówno mebli, jak i dodatków.


Plany na przyszłość
Oprócz aplikacji rzeczywistości rozszerzonej, która ułatwia urządzenie mieszkania, Agitive pracuje również nad aplikacją rzeczywistości... wirtualnej. Jej wersję demonstracyjną będzie można zobaczyć na najbliższych targach meblarskich w lutym w Poznaniu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Google Cardboard, czyli kartonowego hełmu, w którym umieszcza się smartfon. – Chcemy, żeby sklepie meblarskim można było ustawić interesujące nas meble w naszym wirtualnym pomieszczeniu i się po nim rozejrzeć. Istnieje wtedy większa szansa na zakup produktów – mówi Stachowski.

Platforma zaczyna dopiero rozkręcać się w Polsce, ale Stachowski myśli już o wyjściu z produktem za granicę. – Rozmawiamy z europejskimi sieciami meblarskimi. Co ciekawe, zainteresowane są przede wszystkim producenci ze Skandynawii – stwierdza Stachowski i dodaje, że firma zaczęła również pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami ze Stanów Zjednoczonych. – To naprawdę duże fundusze, ale do tego jeszcze daleka droga.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Czy można przeklinać w pracy? Odpowiedź jest bardziej skomplikowana, niż się wydaje
0 0Syn twórcy plastikowych toreb o intencji ojca. „Zostały wynalezione, by chronić planetę”
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0VAT na e-booki spadł, ceny ani drgną. Czytelnicy są wściekli, ale nie znają całej prawdy

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili