Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji prowadzi aktualnie testy odbiorowe platformy ePUAP2. Po raz kolejny żaden z dostawców nie spełnił wymogów przewidzianych w umowie – poinformował Artur Koziołek, rzecznik resortu.
Dostawcy w porozumieniu z Centrum Projektów Informatycznych przedstawili plany naprawcze. Oznacza to, że znowu nie wdrożono w systemie ePUAP2 nowych funkcjonalności oraz nie zmodernizowano Profilu Zaufanego, nad którymi pracuje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. M. in. nie zastąpiono potwierdzenia dokonanych w systemie czynności przez użytkownika z maila na SMS.
Wcześniej użytkownicy platformy wielokrotnie zgłaszali problemy związane z odzyskiwaniem hasła oraz zakładaniem kont. Rzecznik resortu twierdzi, że problem został już rozwiązany.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny przeznaczony do udostępniania obywatelom oraz instytucjom publicznym usług administracyjnych drogą elektroniczną. Dzięki niej Polacy mają załatwiać swoje sprawy urzędowe przez internet. ePUAP jest finansowany ze środków unijnych i budowany etapami. Aktualnie Centrum Projektów Informatycznych realizuje projekt ePUAP2. W