
Reklama.
Firma będzie współpracować z Siemensem przy dostawach autobusów z elektrycznym napędem. Ta ostatnia zajmie się budową stacji ładowania akumulatorów. Wspólne działania obu firm mają także doprowadzić do ujednolicenia standardu ładowarek, co przyspieszyłoby rozwój transportu miejskiego opartego o pojazdy z napędem elektrycznym.
Pierwsze autobusy hybrydowe z napędem elektrycznym z wrocławskich zakładów Volvo jeżdżą już w Hamburgu. Siemens wybudował cztery stacje ładowania. Sama procedura "tankowania” odbywa się za pomocą pantografu. Jest on obniżany do dwóch szyn, które znajdują się na dachu pojazdu. Cały proces ładowania trwa jedynie sześć minut.
Akumulator dostarcza silnikowi elektrycznemu 150 kW mocy. Autobus przejeżdża co najmniej siedem kilometrów tylko na zasilaniu elektrycznym, zanim włączy się agregat diesla. Na odcinkach przejechanych jedynie na zasilaniu elektrycznym, pojazd jest nie emituje żadnych zanieczyszczeń i bardzo cichy: poziom hałasu w pobliżu elektrycznego Volvo można porównać do poziomu hałasu w przypadku normalnej rozmowy – czytamy na ekonomia.rp.pl
Autobusy z Wrocławia, jeszcze w tym roku wyjadą na ulice Goteborga i Sztokholmu w ramach innowacyjnego projektu ElektriCity. Polska jest jednym z liderów w produkcji innowacyjnych autobusów z napędem elektrycznym. Firma produkującą tego typu pojazdy jest także Solaris.
Podpoznański producent zapowiedział na początku tego roku nowy projekt: budowę dwuprzegubowego autobusu elektrycznego, który ma powstać przy współpracy z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Będzie to pierwszy polski autobus klasy Mega z wieloosiowym napędem hybrydowym zasilanym gazowymi paliwami ekologicznymi. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie NCBR w ramach programu InnoTech. Pojazd ma mieć ponad dwadzieścia metrów długości.
Podpoznański producent zapowiedział na początku tego roku nowy projekt: budowę dwuprzegubowego autobusu elektrycznego, który ma powstać przy współpracy z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Będzie to pierwszy polski autobus klasy Mega z wieloosiowym napędem hybrydowym zasilanym gazowymi paliwami ekologicznymi. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie NCBR w ramach programu InnoTech. Pojazd ma mieć ponad dwadzieścia metrów długości.
W przyszłości fabryki autobusów ulokowane w Polsce mogą osiągnąć na europejskim rynku jeszcze silniejszą pozycję. Projekt unijnej dyrektywy dotyczący infrastruktury dla paliw alternatywnych zakłada wzrost znaczenia pojazdów zasilanych energią elektryczną, tymczasem Polska należy do liderów w produkcji autobusów hybrydowych i pionierów w produkcji autobusów elektrycznych. Jak zakłada globalna firma analityczna Frost & Sullivan, hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się w niedługim czasie powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej.
Źródło:ekonomia.rp.pl
Źródło:ekonomia.rp.pl