Głównym zamiarem TVN Ventures jest inwestowanie w młode firmy, prowadzące innowacyjną działalność. Grupa TVN będzie wspierać startupy w dwóch modelach biznesowych: udostępniania narzędzi i zaplecza mediowego w zamian - za udziały w spółce lub zyskach.
To debiut Grupy TVN na rynku venture capital. Nowo powstały TVN Ventures będzie wspierał zarówno podmioty już działające na rynku, jak i dopiero powstające start-upy. Według założeń fundusz ma przede wszystkim wspomagać projekty funkcjonujące w segmencie B2C.
Są to firmy kierujące swoje produkty i usługi do klientów indywidualnych. TVN Ventures szczególnie chce się skupić na branży internetowej – zwłaszcza w zakresie takich dziedzin jak aplikacje, gry, wideo, motoryzacja, muzyka czy turystyka.
Duże szanse dla polskich startupów w związku z powstaniem funduszu widzi Michał Sadowski, prezes Brand24. W jego opinii młode firmy dzięki współpracy z TVN Ventures będą miały ułatwiony dostęp do promocji w popularnych mediach - nie tylko polskich, ale także zagranicznych. Sadowski swoją opinię podpiera faktem, że Grupa TVN należy do ponadnarodowego porozumienia koncernów medialnych o nazwie „European Media Alliance”.