
Spotify, największy serwis oferujący streaming muzyki, wprowadził wczoraj nowy wygląd swojej aplikacji na urządzenia z systemem iOS. Sprowadza się ona do zmiany odcienia zieleni na nieco bardziej neonowy. Zmiana wydawałoby się błaha, ale wywołała duże zamieszanie za oceanem. Jaki biznesowy zamysł krył się za tą modyfikacją?
Producenci Spotify sami jednak przypomnieli w oświadczeniach, że o zmianach mówiono już od dłuższego czasu. Zapowiedziano je podczas festiwalu SXSW (South by Southwest), łączącego koncerty z konferencjami i panelami dyskusyjnymi, w marcu tego roku. Nowa odsłona kolorystyczna Spotify, bardziej żywa, miała podkreślać, że firma nie jest technologiczną, a właśnie muzyczną marką.
Niektórzy z was mogli zauważyć nieznaczną zmianę zieleni w aplikacji Spotify od ostatniej aktualizacji. Jesteśmy podekscytowani mogąc ją w końcu zobaczyć, jako element naszego większego odświeżenia marki, które zaprezentowaliśmy wcześniej tego roku na SXSW.
Nie tylko wygląda bardziej świeżo i współcześnie, ale także jest bardziej przyjemna dla oka, zwłaszcza w przypadku stosowania na pełnym ekranie. Nie możemy doczekać się, by pokazać wam, nad czym jeszcze pracowaliśmy. Oczywiście, cenimy sobie wasze uwagi i zawsze chętnie wysłuchamy waszej opinii
Niektórzy jednak przekonują, że za tą nagłą zmianą kolorystyki serwisu stoi jeszcze jedna, bardzo istotne przyczyna.