
MoneyGram - jedna z najstarszych amerykańskich spółek finansowych - właśnie przekazała na na rzecz promowania edukacji naukowej w Polsce, sumę 54 tys. dolarów dla krakowskiej Fundacji Uniwersytetu Dzieci, na warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli. Dzięki nim będą oni mogli unowocześnić swoje programy nauczania w dziedzinie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) realizowane w klasach na terenie całego kraju. To sposób MoneyGram na realizację idei odpowiedzialnego biznesu i cegiełka w budowanie polskiej innowacyjności.
FMG powstała, aby pomagać dzieciom na całym świecie w uzyskiwaniu dostępu do edukacji i zasobów edukacyjnych. Jej misja jest mocno zakorzeniona w przekonaniu, że edukacja stanowi podstawę dla poprawy szans ekonomicznych, zdrowia rodzin, a także wolności osobistej i upodmiotowienia. Z myślą o tej misji Fundacja MoneyGram koncentruje się na inspirowaniu umysłów i poprawie jakości życia, oraz przyznaje subwencje zasługującym na to organizacjom.
Polska jako jeden z niewielu krajów po raz drugi otrzymała subwencję w ramach charytatywnej działalności FMG. A warto wspomnieć, że od 2012 r. Fundacja udzieliła już 27 grantów 22 krajom. W 2014 r. dofinansowanie otrzymała w Polsce Fundacja Drabina Rozwoju, która ufundowała komputery i specjalnie przygotowane oprogramowanie edukacyjne dla warszawskich domów dziecka, a także zapewniła szkolenia dla pracujących tam nauczycieli. W tym roku z pieniędzy skorzysta krakowski Uniwersytet Dzieci, którego misją jest zarażanie dzieci pasją do nauki, poprzez jak najciekawsze prezentowanie zjawisk naukowych.
Dlaczego to właśnie nasz kraj został ponownie wybrany przez FMG, a MoneyGram zdecydowała się właśnie u nas w Warszawie stworzyć największe na świecie biuro swojej firmy, w którym zatrudnia 550 osób? – Po pierwsze, dlatego że Polska ma dobrą lokalizację i jest konkurencyjna cenowo, ale druga rzecz, to talenty – mówi nam Robert Moreń.
Mamy w naszym kraju naprawdę wielu młodych zdolnych i mówiących kilkoma językami ludzi, a przy fakcie, że w firmie w Warszawie 30 proc. kadry stanowią obcokrajowcy, to bardzo ważne zmienne.
Bardzo się cieszę, że mogę ogłosić nasze wsparcie dla innowacyjnego programu Fundacji Uniwersytet Dzieci, ponieważ jest on zgodny z misją Fundacji MoneyGram, jaką jest przekształcanie edukacji w Polsce i na całym świecie. Ta inwestycja przyniesie cenne efekty i pokaże dobitnie, że wczesna edukacja to podstawa lepszego życia dla dzieci ze wszystkich regionów geograficznych i środowisk – o czym jesteśmy przekonani.
Jak zawsze przed przyznaniem grantu FMG dokładnie sprawdza każdą braną pod uwagę organizację, jakiej chciałaby pomóc. Uniwersytet Dziecięcy ze swoją działalnością i ofertą, idealnie wpisywał się w te obszary, które właśnie chce wspierać nasza organizacja.
Anna Grąbczewska, Członek Zarządu Fundacji Uniwersytet Dzieci jest zachwycona współpracą z MoneyGram. I to nie tylko dlatego, że właśnie jej organizacja otrzymała od nich gigantyczne wsparcie, ale i wieloma innymi aspektami.
To nie my się do nich zgłosiliśmy, tylko oni nas wybrali. Poza tym sam proces przygotowywania oferty dla FMG miał może zaledwie 5 stron – pomysł, cele, szacowany budźet przedsięwzięcia, które planujemy zrealizować, jeśli dostaniemy grant. Wszystko trwało zaledwie 3 tygodnie i mamy pieniądze na realizację. To niesamowite. I jeszcze sposób sprawozdawania się. Po prostu, co trzy miesiące mamy informować FMC o tym, co nam się udało już zrealizować. Tak szybko, sprawnie i bezproblemowo jeszcze nigdy nie udało nam się pracować z żadnym darczyńcą. I jeszcze jedno, co w nich niezwykłe. Najpierw dali nam fundusze, a potem jeszcze dopytywali jak mogliby pomóc pozafinansowo. Zwykle jest na odwrót. Zwykle też zanim uda nam się otrzymać jakieś dofinansowanie, ilość procedur, papierów, a później sprawozdań może zniechęcić nawet najbardziej cierpliwego, a tu proszę.
Poza tym przeprowadzimy szkolenia dla minimum 400, a mamy nadzieję że 600 nauczycieli z Polski. Szkolenia będą realizowane w formie konferencji, które mają inspirować, dać słuchaczom zestaw eksperymentalnych narzędzi do dalszej pracy, zachęcać do aktywnych metod nauczania i działać networkingowo. Poza tym dla 400 do 600 nauczycieli, którzy nie zdołają uczestniczyć w szkoleniach przygotowane zostaną „paczki” - zestawy pakietowe pomocy naukowych, skorelowanych ze scenariuszami lekcji.
Napisz do autorki: izabela.marczak@innpoland.pl
