
Na ich łódkach przeznaczonych do działań w ekstremalnych warunkach turyści z Islandii podziwiają fjordy lub obserwują wieloryby na Atlantyku. Są tak dobre, że siły specjalne w Pakistanie kupiły 30 takich jednostek.
REKLAMA
Polska firma z Malborka specjalizuje się w tzw. łodziach RIB. Szybkich jednostkach, wykonywanych w nowoczesnych rozwiązaniach inżynierskich. – Stosujemy technologiczne nowości, takie jak napędy wielosilnikowe i konstrukcje mieszane z kevlarem. Nie boimy się wdrażania i testowania nowych projektów – mówią przedstawiciele firmy. Te konstrukcje kochają służby ratownicze, komandosi i… przemytnicy, ale nie tylko.
Turyści Islandia
Zakochali się w nich również turyści na Islandii. Z ich pokładów podziwiają fjordy, obserwują wieloryby na Atlantyku, czy po prostu oglądają skaliste, trudno dostępne środowisko. Kilkanaście jednostek trafiło już do tamtejszych odbiorców. Powstaje kolejna. – Budujemy kolejną 12 metrową jednostkę typu RIB "SAFARI" na rynek Islandzki. Na tej łodzi wielu turystów będzie mogło obejrzeć z bliska wieloryby w wodach Atlantyku czy maskonura na dzikich wyspach Islandii – chwali się firma.
Zakochali się w nich również turyści na Islandii. Z ich pokładów podziwiają fjordy, obserwują wieloryby na Atlantyku, czy po prostu oglądają skaliste, trudno dostępne środowisko. Kilkanaście jednostek trafiło już do tamtejszych odbiorców. Powstaje kolejna. – Budujemy kolejną 12 metrową jednostkę typu RIB "SAFARI" na rynek Islandzki. Na tej łodzi wielu turystów będzie mogło obejrzeć z bliska wieloryby w wodach Atlantyku czy maskonura na dzikich wyspach Islandii – chwali się firma.
Techno Marine Sp. z o.o. zlokalizowana jest w Malborku z bezpośrednim dostępem do rzeki Nogat. Pozwala to na wykorzystanie szlaku wodnego jako dostępu do Morza Bałtyckiego. To ważne nie tylko ze względu na transport, ale i możliwość testowania łodzi. Podstawowym produktem spółki są profesjonalne łodzie hybrydowe o długości od 7 do 16 metrów. Niezależne działy: laminatu, tub pneumatycznych oraz elektromontażu pozwalają budować unikatowe łodzie. W ten sposób powstają różne wersje łodzi kabinowych i otwartych w kilkunastu układach. Firma wyposaża swoje konstrukcje pod zleceniodawcę.
Siły Specjalne
Łodzie z Malborka znalazły tez uznanie wśród komandosów. Te konstrukcje przeznaczone są do: patrolowania akwenów, nabrzeży i portów, a także akcji desantowych, ochrony i transportu ładunków. Łodzie budowane są na potrzeby wojska, agencji ochroniarskich i innych służb specjalnych. – Cechy charakterystyczne dla tej wersji łodzi to system samoodwracania, możliwość montażu dodatkowego sprzętu specjalistycznego – twierdzą przedstawiciele producenta.
Łodzie z Malborka znalazły tez uznanie wśród komandosów. Te konstrukcje przeznaczone są do: patrolowania akwenów, nabrzeży i portów, a także akcji desantowych, ochrony i transportu ładunków. Łodzie budowane są na potrzeby wojska, agencji ochroniarskich i innych służb specjalnych. – Cechy charakterystyczne dla tej wersji łodzi to system samoodwracania, możliwość montażu dodatkowego sprzętu specjalistycznego – twierdzą przedstawiciele producenta.
Być może jednak największym sukcesem międzynarodowym producenta jest porozumienie o dostawach łodzi na potrzeby oddziałów sił specjalnych marynarki wojennej Pakistanu (Special Service Group Navy). Techno Marine dostarczyło już pakistańskiemu odbiorcy około 30 jednostek pływających, wysyłanych do Azji w trzech transzach. Trafiły tam łodzie w wersji SOF THUNDER.
Napisz do autora: dariusz.rembelski@innpoland.pl
