
#. Kratka lub płotek. Po angielsku „pound” albo „hash”. Kiedyś ten znak spotkać można było głównie na IRC-u, gdzie oznaczał kanały. Ci bardziej wtajemniczeni kratkę widywali jeszcze częściej, w językach programowania. Od blisko ośmiu już lat płotek należy jednak do świata mediów społecznościowych. Twitter, Instagram, Facebook, Pinterest, Tumblr, YouTube, a także Google Plus – wszędzie tam znajdziemy kratki, a dokładniej hashtagi.
Wybrałem kratkę [ang. „hash symbol”], bo była to konwencja przyjęta już w kanałach na IRC-u i Jaiku. Każdy użytkownik mógłby „dołączyć” do grupowej konwersacji po prostu dodając hashtag do tweeta.
Czytaj więcej
Pierwsze masowe użycie hashtagu odbyło się jeszcze w październiku 2007 roku, gdy Nate Ridder, mieszkaniec San Diego, raportował o pożarze w jego mieście. Wszystkie wpisy poprzedzał tagiem #sandiegofire. W ten sposób ludzie w okolicy mogli w łatwy sposób dowiedzieć się o zagrożeniu.
Hashtagi wykorzystywane są zarówno osoby prywatne, jak i przez korporacje. To właśnie korporacje stoją często za najpopularniejszymi tagami wykorzystywanymi na Twitterze i w innym mediach społecznościowych. Często korporacyjne hashtagi zostają jednak wykorzystane wbrew założeniom firmy.
Napisz do autora: adam.turek@innpoland.pl
