Polacy pracują nad innowacyjnym lekiem na cellulit, który przeszkadza w codziennym życiu aż 86 proc. kobiet
Redakcja INNPoland
03 sierpnia 2015, 18:20·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 03 sierpnia 2015, 18:20
Naukowcy z warszawskiej spółki Alio Medica prowadzą badania nad wprowadzeniem do powszechnego użytku innowacyjnego leku na cellulit. Z problemem cellulitu zmaga się aż 86 proc. kobiet. Ponadto aż 70 proc. pacjentek zgłaszających się z tą dolegliwością do lekarza w znaczącym stopniu przeszkadza ona w codziennym funkcjonowaniu. Szansę ma to zmienić polski produkt.
Reklama.
Zwłaszcza, że aktualnie stosowane metody leczenia cellulitu obejmują metody kosmetyczne, chirurgiczne oraz farmakologiczne. W rezultacie najczęściej wymagają długotrwałego oraz systematycznego powtarzania zabiegów. Co więcej, większość obecnie używanych metod leczenia nie zostało w wystarczającym stopniu przebadanych klinicznie – stwierdza raport Polska Innowacyjna. W efekcie bardziej usuwają objawy cellulitu, zamiast jego przyczyny.
Dlatego firma Alio Medica zamierza przeprowadzić zaawansowane testy na grupie ponad 400 kobiet metodą „medycyny opartej na faktach”. Oznacza to, że zasadę podwójnie ślepej próby – czyli część pacjentów otrzyma testowane lekarstwo, a kolejna grupa placebo. Dodatkowo o tym, co poszczególna osoba zażyła nie będzie wiedział zarówno uczestnik eksperymentu, jak i prowadzący go lekarz. Dopiero po zakończeniu badań pełne ich wyniki zostaną ujawnione, a na tej podstawie powstanie obszerny raport.
Kolejnym etapem będzie rejestracja produktu w Urzędzie Rejestracji Leków. Następnie w ciągu 2-3 lat miałby zostać upowszechniony w Europie. Prace nad tym projektem są możliwe dzięki otrzymaniu dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w kwocie 8,73 mln zł, z czego 4,75 mln pochodzi z unijnych środków z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Alio Medica to firma działająca w branży farmaceutycznej, która specjalizuje się w zakresie rozwoju nowych preparatów leczniczych, takich jak leki, suplementy diety czy wyroby medyczne. Jak czytamy na stronie internetowej spółki, w swojej działalności skupia się ona na 3 obszarach:
– opracowaniu i dostarczeniu do odbiorcy końcowego szerokiej gamy nowoczesnych preparatów leczniczych;
– pośrednictwie w obrocie licencjami, poprzez wsparcie firm w zakresie sprzedaży i zakupu licencji na nowe produkty;
– wspieraniu działań polskich firm farmaceutycznych w zakresie sprzedaży i marketingu w charakterze doradcy.