Według doniesień gazety, Coca-Cola wspiera finansowo i logistycznie organizację non-profit Global Energy Balance Network (GEBN). Steven Blair, wiceprezydent organizacji, w wideo promującym działalność GEBN poddał w wątpliwość popularne przekonanie, że to słodzone napoje i fast foody są odpowiedzialne za nadwagę, coraz powszechniejszą, wśród Amerykanów.
- Sprzedaż Coca-Coli spada. Wspieranie GEBN jest ich bezpośrednią reakcją na to, że firma traci. Rozpaczliwie próbują powstrzymać krwawienie – komentuje dla „NYT” prawniczka Michele Simon, działaczka na rzecz ochrony zdrowia.
Coca-Cola działa oczywiście także w naszym kraju, więc może i u nas dochodziło do podobnych działań? Na stronie Coca-Cola HBC Polska można znaleźć informacje o tym, że koncern wspiera inicjatywy promujący ruch i dbałość o kondycję fizyczną. Jest m.in. sponsorem Coca-Cola Cup, dziecięcego turnieju piłki nożnej czy wspiera imprezy biegowe na terenie całej Polski, a także akcję organizowaną przez Główny Inspektora Sanitarny. Zapytaliśmy o szczegóły ich działalności na terenie Polski.
Coca-Cola organizuje lub wspiera wiele wydarzeń i programów promujących aktywność fizyczną oraz edukację żywieniową. Między innymi nasza firma wspiera - prowadzony przez Główny Inspektorat Sanitarny i Polską Federacją Producentów Żywności Związek Pracodawców - program edukacyjny dla uczniów Trzymaj formę.
Podejmując działania mające na celu budowanie świadomości, jak ważną częścią zdrowego stylu życia jest aktywność fizyczna i edukacja żywieniowa, wspieramy również prowadzoną przez Polski Czerwony Krzyż, Olimpiadę Promocji Zdrowego Trybu Życia. Coca-Cola HBC Polska nie wspiera ani nie współpracuje w żadne sposób z organizacjami typu Global Energy Balance Network w Polsce