LinkedIn, BuzzFeed, YouTube – wydaje się, że te firmy istnieją w internecie do zawsze i od samego początku były gigantami. Jednak również one na początku swojego rozwoju szukały inwestycji i one przygotowywały pierwsze prezentacje i pitche. Czy już na początku ich działalności widać było wizję ich wizję?
Airbnb, obecna wycena: 25,5 miliarda dolarów
–Oszczędzaj pieniądze podczas podróżowania. Zarabiaj pieniądze będąc gospodarzem. Dziel się kulturą – przeczytać można było na jednym z pierwszych slajdów jednej z pierwszych prezentacji Airbnb. Firma jako swoją konkurencję wymieniała CouchSurfing, Hostels.com czy Craigslist. Zaznaczała, że rynek jest ogromny, bo na każdą dużą imprezę kulturalną przyjeżdża mnóstwo turystów, a drobne opłaty za pośrednictwo mogą setki milionów przychodów.
AppNexus, obecna wycena: 1,2 miliarda dolarów
AppNexus w swojej pierwszej prezentacji zaczynał od zespołu, który miał być najwyraźniej najmocniejszą stroną startupu. Wtedy firma miała umożliwiać firmom umieszczanie aplikacji w chmurze. Kilka miesięcy później zmienili działalność i skupili się na technologii reklamowej.
BuzzFeed, obecna wycena: 1,5 miliarda dolarów
Gdy BuzzFeed pitchował w 2008 roku miesięcznie odwiedzało go około 2,5 miliony unikalnych użytkowników. Obecnie liczba ta sięga ponad 200 milionów. Przynajmniej tak twierdzi serwis.
LinkedIn, na giełdzie od 2011 roku
Gdy LinkedIn szukał inwestycji w rundzie B w sierpniu 2004 roku firma zaznaczała, że nie istnieje do tej pory efektywny i bezpieczny sposób dla pracowników do wyszukiwania się i wchodzenia w interakcje w sieci.
YouTube – kupiony za 1,6 miliarda dolarów w 2006 roku
Firma szukając inwestycji tak diagnozowała problem: Nagrania wideo są za duże, by przesyłać je mailem. „Nagrania wideo są za duże, by trzymać je na serwerze. Brak standaryzacji formatów wideo. Filmy istnieją jako oddzielne pliki.” Cała prezentacja do znalezienia na stronie 30 w poniższym dokumencie.