Reklama z Kożuchowską "sprzedała" polisy za miliony. Szefowie uradowani: „Byliśmy nawet na Pudelku!”

Aktorka okazała się świetnym sprzedawcą polis.
Aktorka okazała się świetnym sprzedawcą polis. materiały prasowe Aviva
Jak firmy wychodzą na reklamie ze gwiazdami? Zazwyczaj menedżerowie są powściągliwi w podsumowywaniu takiej współpracy. Ale nie w firmie ubezpieczeniowej Aviva. Ta od niedawna reklamuje się przy pomocy gwiazd - najpierw Agnieszki Chylińskiej, a w tym roku Małgorzaty Kożuchowskiej. Gdy nadszedł czas podsumowania biznesu za pół roku menedżerowie ubezpieczyciela nie kryli zadowolenia.


Wartość nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie i emerytalnych wzrosła o 30 proc. a przypis składki (czyli to co wpłacili do firmy klienci) przekroczył miliard złotych, poinformowała spółka. - Dużym wsparciem dla sprzedaży i marki była pierwsza kampania reklamowa z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej - komentował prezes grupy Aviva, Adam Uszpolewicz.


Co daje znana twarz?
W pierwszej połowie tego roku Aviva wydała prawie 13 mln złotych na reklamę telewizyjną. Pojawiła się w niej Małgorzata Kożuchowska, a słowami „mam dla was plan” zachęcała do zakupu ubezpieczeń na życie oraz majątkowych. To nowy produkt zapewniając szeroki zakres ochrony i wysokie sumy ubezpieczenia – nie tylko na życie, ale również w razie problemów zdrowotnych i wypadków. „Wysokie sumy ubezpieczeń to wysokie wypłaty świadczeń, które pomagają zniwelować uszczerbki w domowych finansach” - cytat z opisu produktu.


Ubezpieczenia to nie iPhony, należą do produktów „trudnosprzedawalnych”, bo o korzyściach z ich posiadana dowiadujemy się po czasie, kiedy przydarzy się coś złego. Krytycy wynajmowania gwiazd do reklamy, mówią że firmy sięgają po znane twarze gdy sam produkt ma niewiele do zaoferowania. W branży krytykowana była np. kampania Agnieszki Radwańskiej i producenta kuchenek Amica.
Jak Aviva skorzystała na popularności aktorki? - Zanim nasze reklamy pojawiły się w telewizji, trafiły na portale lifestylowe i plotkarskie. Nie widzę w tym niczego wstydliwego. Wręcz przeciwnie – to sukces, bo zaistnieliśmy w przestrzeni, gdzie firm ubezpieczeniowych nie było - mówi Andrzej Mytych, szef komunikacji i zarządzania marką Aviva. Dodaje, że z analiz firmy wynika, iż reklama z Kożuchowską znajduje się wśród najbardziej zapamiętywanych reklam ubezpieczeniowych. Obok reklam PZU i Proamy (ubezpieczenia komunikacyjne). Jednak te firmy w pierwszym półroczu wydały na spoty w telewizji znacznie więcej - 16,2 i 24,3 mln zł (to dane cennikowe Kantar Media, nie nieuwzględniające rabatów).


Przed 2013 rokiem Aviva reklamowała się w Polsce tylko nudnymi żółtymi planszami z numerem telefonu. Na świecie na brytyjska korporacja ubezpieczeniowa zatrudniała takie gwiazdy jak Bruce Willis czy modelka Elle Macpherson. W Polsce firma nie chciała wynajmować przypadkowej osoby, podstawionej przez agencję reklamową.

Czy zabraknie gwiazd?
Co ciekawe, na pomysł kampanii z Kożuchowską wpadł jeden z pracowników, gdy okazało się, że aktorka od 20 lat opłaca składki ubezpieczenia na życie. Kiedy marketingowcy zainteresowali się postacią okazało się, że jest bardzo „hot” - ma najwięcej okładek w popularnych magazynach. Reprezentuje tradycyjne wartości - niedawno zdecydowała się na dziecko. No i najważniejsze, poza dużym kontraktem z Orange jej popularność nie została jeszcze wyeksploatowana przez inne marki.

Ostatni punkt okazuje sporym problemem branży reklamowej. Wszystkich popularnych celebrytów zagospodarowuje operator telefonii komórkowej Play. Jego marketingowcy zdecydowali, że lepszy efekt osiągną podkupując gwiazdy niż bombardując widzów informacjami o groszowych stawkach za połączenie i megabajtach internetu. I też mu się to opłaca. Tydzień temu Play poinformował, że ma już 13 mln klientów. Tym samym po latach walki wskoczył na trzecie miejsce, za Orange i T-Mobile, a przeskakując Plus.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili