Świeże mięso z... internetu. Z dostawą prosto do domu, czyli jak Befsztyk.pl odmienia sklepy mięsne
Marta Wujek
03 października 2015, 16:59·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 03 października 2015, 16:59
Rodzice Łukasza Propkowicza prowadzą sklep mięsny od 1994 roku. Ich syn postanowił wprowadzić do skostniałego biznesu nieco powiewu świeżości - w ten sposób powstał pierwszy... internetowy sklep mięsny.
Reklama.
Na rynku coraz trudniej jest znaleźć miejsca, w których można kupić dobrej jakości, świeże mięso. Dawne masarnie zostały wyparte przez duże hipermarkety, które zaopatrują się w ogromnych, zmechanizowanych hodowlach. Mięso takiego pochodzenia charakteryzuje się wątpliwą jakością. Rodzina Propkowiczów wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i przełamuje trend "szybko, tanio, byle jak".
Wojna z gigantami
Potrzeba stworzenia internetowego oddziału sklepu zrodziła się, kiedy duże hipermarkety zaczęły podbijać rynek, a przy tym lokalizacja sklepu stawała się coraz mniej atrakcyjna dla klientów.
- Po pierwsze, miasto działającym przy ul. Puławskiej w Warszawie przedsiębiorcom mocno utrudniło życie. Władze po kolei zaczęły likwidować kolejne miejsca parkingowe wokół sklepu, mimo że w tym miejscu funkcjonuje pięć firm, które zatrudniają w sumie ponad 40 osób. Wspólnie próbowaliśmy interweniować u prezydent miasta, burmistrza Mokotowa i w wielu innych miejscach prosząc o stworzenie miejsc parkingowych. Niestety nie udało nam się nic wskórać - opowiadał Łukasz Propkowicz dla pierwszymilionforbes.pl.
Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Obecnie w Befsztyk.pl zaopatrują się mieszkańcy całej Warszawy oraz znani restauratorzy i szefowie kuchni, jak np. Tomasz Jakubiak, Pascal Brodnicki czy Karol Okrasa. Co ciekawe, na świeże mięso od Propkowiczów mogą liczyć nie tylko mieszkańcy Warszawy, ale i innych regionów Polski. Specjalny system pakowania zapewnia świeżość wysyłanych produktów do 20 godzin.
Nie było łatwo
Jak wyjaśniał jednak Propkowicz w rozmowie z "Pierwszym Milionem", początki nie były łatwe.
Befsztyk.pl oprócz mięsa i wędlin ma w swojej ofercie garmażerkę, pieczywo i mięso gotowe na grilla. Każde zamówienie jest pieczołowicie przygotowywane, a pracownicy często dzwonią do klientów i dopytują do czego zamawiane mięso będzie używane i doradzają najlepsze części. Można również liczyć na fachową poradę co do obróbki i przygotowywania potraw.
Eko-mięso
Zdecydowana większość dostawców mięsa jest z Polski, w sumie jest ich 20, a każdy z nich jest sprawdzonym i rzetelnym przedsiębiorcą. Befsztyk.pl stawia na wysoką jakość i współpracuje tylko z osobami dla których właśnie ta jakość jest priorytetem. Przykładowo jednym z dostawców jest lekarz weterynarii, który prowadzi własną hodowlę bydła Limousine pod Kutnem. Krowy i byki ubija osobiście i nie dopuszcza do sytuacji stresowych dla zwierząt.
Łukasz Propkowicz jest świadom, że tylko dzięki dopilnowaniu takich detali jest w stanie zbudować nową jakość sklepu mięsnego. Jego celem jest zerwanie ze stereotypem masarni pełnej much i nieprzyjemnego zapachu. Mówi o zupełnie innym wymiarze sprzedaży mięsa, a swoją pracę określa bardziej jako sztukę, niż zwykły handel.
Pierwsze zamówienie przyszło dopiero tydzień po uruchomieniu internetowej sprzedaży, przyznam, że trochę na nie czekałem. Dobrze to pamiętam, ponieważ pierwszą klientką była pani z osiedla Marina na Mokotowie. Nie pamiętam już, co kupiła, ale dokładnie pamiętam, jak jechałem do niej i jak się pochwaliłem od razu w drzwiach, że jest naszą pierwszą klientką online. A potem otworzyłem szampana.