Każdy sposób jest dobry, żeby uchronić bliskich przed błędem - podkreślają twórcy kampanii
Każdy sposób jest dobry, żeby uchronić bliskich przed błędem - podkreślają twórcy kampanii Materiały prasowe

W sieci ukazał się spot „Alkohol i kluczyki? Wykluczone”. Adresowany do młodych ludzi, promuje odpowiedzialną zabawę w gronie znajomych, którzy nie chcą pozwolić, by ich przyjaciele jeździli na podwójnym gazie. To kolejna reklamówka, która w niewymuszony i przystępny sposób promuje zdrowe nawyki wśród kierowców.

REKLAMA
Poprzedni spot, stylizowany na filmy akcji z lat 80. o mistrzu Zgazu Tanoga i jego uczniu, okazał się hitem polskiego Internetu. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie zwalnia w uświadamianiu młodych ludzi o złych nawykach na drodze i zaprezentowała kolejną reklamówkę, która pozbawiona jest gadających głów i nudnej dydaktyki.
Wojciech Dołhun z agencji Infinity odpowiedzialnej za spot opowiada o najnowszej produkcji. – Chcieliśmy ująć problem z innej, mniej opatrzonej strony. Kampania jest adresowana do ludzi młodych, w wieku 18-24 lat. Zależało nam, by przemawiała naturalnym językiem, bez sztywnego tłumaczenia, dlaczego nie wolno jeździć samochodem pod wpływem alkoholu. Dlatego w naszym spocie grupy znajomych pilnują się nawzajem, żeby nikt nie zrobił czegoś głupiego – tłumaczy.
Akcja ma pokazać jak można zareagować w sytuacji, gdy ktoś czuje się pewnie na tyle, żeby jechać autem chociaż wiemy, że nie powinien. – W końcu każdy myśli że wypadki się zdarzają, ale na pewno nie jemu. Tymczasem, dzięki grupowemu braku zgody na takie zachowania, można odwieść taką osobę od popełnienia błędu. I mimo tego, że później może być sfrustrowana i agresywna, kiedy się uspokoi, zrozumie że zachowanie jego przyjaciół uchroniło ją przed możliwą tragedią. Chcemy promować takie naturalne wsparcie w naszym społeczeństwie – podsumowuje rozmówca.
Filmik z kampanii zbiera bardzo pozytywne recenzje. Na portalu Youtube internauci w komentarzach podkreślają istotność mówienia o problemie i jego bardzo dobre ujęcie w spocie. Twórcy zapowiadają jego emisję również w telewizji, a w przyszłym miesiącu ma ruszyć kampania radiowa i bilbordowa.