Przewozy regionalnie się modernizują. Spółka chce ulepszyć 43 pojazdy, zakupić 4 pociągi i 3 autobusy szynowe.
Przewozy regionalnie się modernizują. Spółka chce ulepszyć 43 pojazdy, zakupić 4 pociągi i 3 autobusy szynowe. Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Gazeta

Przewozy regionalnie się modernizują. Spółka chce ulepszyć 43 pojazdy, zakupić 4 pociągi i 3 autobusy szynowe.

REKLAMA
Wszystko w ramach działań restrukturyzacyjnych, przewidzianych na lata 2016-2018. W tym celu przeznaczy 500 milionów złotych na usprawnienie swojego taboru. Planowo, przetargi na wykonanie prac zostaną ogłoszone w okolicy drugiego i trzeciego kwartału. Tomasz Pasikowski, prezes spółki, tłumaczy w wypuszczonym z tej okazji komunikacie powody modernizacji.
- Aby pasażerowie wybierali podróż koleją na lokalnych trasach, konieczne jest zaproponowanie im komfortowych warunków podróży. My to doskonale rozumiemy, dlatego inwestycje w nowy tabor są dla nas priorytetem – wyjaśnia. – Dzięki oddłużeniu i realizacji planu restrukturyzacji będziemy mogli w ciągu najbliższych trzech lat stać się nowoczesną firmą, która dysponuje aż w 60% dobrym jakościowo taborem – podsumowuje.
Do końca 2015 r. Przewozy Regionalne planują zmodernizować 21 pociągów. Koszt tego przedsięwzięcia wyniesie ponad 160 milionów złotych. Operacja na szeroką skalę, która podniesie komfort jazdy podróżnych jest przeprowadzana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość inwestycji wyniesie ponad, wspomniane wyżej, 160 milionów złotych. Ze środków finansowych Unii Europejskiej pochodzi około 104 mln złotych.
W chwili obecnej Przewozy Regionalne są w posiadaniu około 790 pojazdów kolejowych. 590 jest w wieku od 35 do 40 lat i są to elektryczne zespoły trakcyjne. Z tą liczbą maszyn, Przewozy Regionalne są największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. W ciągu doby prowadzą średnio 1600 pociągów, zarówno własnych, jak dzierżawionych. Dziennie korzysta z nich ok. 220 tysięcy osób.
Źródło: Forsal.pl