
W sklepie Samsung w Warszawie odbyła się uroczystość wręczenia certyfikatu ”Obiekt bez barier” dla sklepu Samsung Brand Store. Stowarzyszenie „Integracja” wyróżniło oddział firmy za tworzenie środowiska zakupowego, które sprzyja i osobom z niepełnosprawnościami.
REKLAMA
Bogumiła Siedlecka, Youtuberka, autorka kanału „Anioł na Resorach”, która przybliża życie osób z niepełnosprawnościami, podzieliła się opinią na temat inicjatywy sklepu. – To jest bardzo ważne, nie tylko technicznie, ale też wizerunkowo. Samsung daje przykład nie tylko innym markom ale też innym sieciom, że klient z niepełnosprawnością jest ważny jak każdy inny. W naszym kraju nadal zapominamy o tej kwestii, że taka osoba również chodzi na zakupy. Niestety, nie mamy takich szans do zakupu. Tutaj Samsung wyszedł naprzeciw i zmiany są widoczne i bardzo korzystne – mówi. – Oczywiście zawsze można zrobić jeszcze więcej ale moim zdaniem jest to milowy krok. Dzięki temu osoby, które mają problem ze wzrokiem, słuchem czy chodzeniem nie będą miały oporów przychodzić do sklepu i moim zdaniem to rewelacyjna inicjatywa – podsumowuje.
Samsung Brand Store wprowadził szereg zmian, ułatwiających poruszanie się i obsługę osób z niepełnosprawnościami. Zrezygnowano z mebli, które mogły utrudniać orientację osobom niewidomym i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Stworzono specjalne stanowisko, w którym specjalnie wykwalifikowany personel obsługuje osoby starsze i z niepełnosprawnościami. Firma zdecydowała się również na zmianę oświetlenia salonu, co ułatwi orientację osobom niedowidzącym oraz komunikację z pracownikami osobom niedosłyszącym. Jedną z większych innowacji jest stworzona do obsługi osób głuchych aplikacja „MIGAM”, dzięki której niesłyszący klienci za pomocą wideo czatu mogą skorzystać z punktu obsługi klienta. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych w salonie, jak również do pobrania w sklepie Samsung GALAXY Apps
Arkadiusz Wójcik, Wiceprezes i Head of IT&Mobile Department w Samsung Electronics Polska opisuje przyszłość działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami. – To nie jest działanie ad hoc, ale element długofalowej kampanii. Oprócz udogodnień w sklepach, dbamy również o dostępność naszych stron internetowych, punktów serwisowych oraz infolinii. Wiele produktów firmy Samsung ma również rozwiązania dedykowane osobom niepełnosprawnym. Samsung nie zamierza poprzestać na jednym sklepie. Do końca roku na wzór Samsung Brand Store w Warszawie, zostaną zaadaptowane trzy kolejne sklepy – w Bydgoszczy, Wrocławiu i Kielcach. W przyszłości zmieniać będziemy również naszą stronę internetową, aplikacje oraz nasze produkty, tak, by były one jak najlepiej dostosowane do potrzeb naszych Klientów, również tych, których sprawność jest ograniczona.
