Następnym razem dwa razy zastanowisz się, zanim skorzystasz z konta bankowego w telefonie

Smartfony są coraz częściej używane do przeglądania Internetu. Usługi płatnicze realizowane za ich pomocą niosą jednak duże ryzyko dla kont bankowych ich użytkowników
Smartfony są coraz częściej używane do przeglądania Internetu. Usługi płatnicze realizowane za ich pomocą niosą jednak duże ryzyko dla kont bankowych ich użytkowników Fot. Jon Fingas / http://bit.ly/1RTsFQN
Coraz więcej użytkowników surfuje po internecie, korzystając z mobilnych urządzeń. Rośnie również liczba osób realizujących transakcje bankowe za pomocą smartfonów. Niestety, modę na bankowość mobilną zwęszyli również cyberprzestępcy. Komisja Nadzoru Finansowego zwraca uwagę, że konta bankowe posiadaczy urządzeń mobilnych są bardziej narażone na ataki niż konta osób posługujących się komputerami stacjonarnymi.


Tomasz Piwowarski, dyrektor Departamentu Inspekcji Bankowych, Instytucji Płatniczych i SKOK Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, apeluje do banków, które wdrażają najnowsze technologie w zakresie obsługi klienta, by nie zapominały o standardach bezpieczeństwa. Okazuje się, że z przyrostem elastycznych i wygodnych usług informatycznych w bankach nie idą w parze należyte środki bezpieczeństwa.
Tomasz Piwowarski
Dyrektor z UKNF

Oferując dostęp do elektronicznych kanałów dostępu banki powinny w sposób jasny przedstawiać klientom wymagania związane z bezpieczeństwem ich używania oraz zagrożenia wynikające z ich nieprzestrzegania.

Z przeprowadzonych wśród banków ankiet i spotkań z prezesami tych instytucji UKNF ocenił, że w odniesieniu do bankowości internetowej i mobilnej występuje najwięcej przypadków przestępstw. Wynika to z poważnych luk w zakresie bezpieczeństwa w systemach operacyjnych obsługiwanych przez urządzenia mobilne. W przeciwieństwie do tradycyjnych komputerów aktualizacja oprogramowania smartfonów jest bagatelizowana przez klientów, co znacznie zwiększa ryzyko przeprowadzenia skutecznego cyberataku.
Tomasz Piwowarski
Dyrektor z UKNF

Obecnie infrastruktura klienta jest najsłabszym ogniwem w zakresie usług bankowości internetowej i mobilnej.

Na chwilę obecną to na klientach banków, używających smartfonów, spoczywa największa odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich kont i zgromadzonych na nich środków. Od ich ostrożności m.in. w ściąganiu aplikacji na przenośne telefony zależy, czy unikną nieprzyjemności związanych z internetowym przestępstwem.

Źródło: PAP

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
WYWIAD 0 0Od spalonej wątróbki do wynalezienia internetu. Fascynujący życiorys Paula Barana
0 0O pracy w tym miejscu marzą tysiące. Właśnie ruszyła rekrutacja dla Polaków
0 0Czy można przeklinać w pracy? Odpowiedź jest bardziej skomplikowana, niż się wydaje
0 0Syn twórcy plastikowych toreb o intencji ojca. „Zostały wynalezione, by chronić planetę”
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0VAT na e-booki spadł, ceny ani drgną. Czytelnicy są wściekli, ale nie znają całej prawdy

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili