Miała być perełką w koronie narodowego przemysłu stoczniowego. Po serii incydentów, zmianach prezesów i w obliczu rosnących długów Nauta zamyka produkcję nowych statków. Na likwidowany zakład już czekają prywatne stocznie.
Polska Fundacja Narodowa właśnie pochwaliła się swoim najnowszym projektem żeglarskim „I love Poland”. Zaprezentowała jacht treningowy, który ma posłużyć szkoleniu przyszłych mistrzów żeglarstwa i wygrywać w prestiżowych regatach. Szkoda tylko, że z takim sprzętem odpada w przedbiegach.
Jacht Polskiej Fundacji Narodowej nie nazywa się już „Polska 100”, lecz „I love Poland”. Łódź zmieniła także wygląd. Cała sprawa znów owiana jest ścisłą tajemnicą.
Mierzący 139 metrów kontenerowiec Makassar Highway w ostatni wtorek osiadł na mieliźnie u południowo-wschodnich wybrzeży Szwecji. Od poniedziałku trwa operacja wypompowywania z jego zbiorników ropy, której znaczna ilość wcześniej zdążyła się dostać do wody.
Rząd niedużego państwa nad Bałtykiem wyciąga rękę do swoich obywateli. Znacząco zwiększa kwotę wolną od podatku.
„Oceanograf” – tak został ochrzczony katamaran, jaki stocznia Nauta zbudowała dla Uniwersytetu Gdańskiego. To miała być najnowocześniejsze pływające laboratorium na Bałtyku, ba, niektórzy mówią, że w całej Europie. Stocznia miała ją zbudować w nieco ponad rok i przekazać naukowcom już wiosną 2014 roku. Statek do dziś jej nie opuścił, choć od roku nie są prowadzone na nim żadne prace. Na dodatek, obie strony kontraktu wylądowały w sądzie – być może na kolejne lata. Ze wzajemnych zarzutów można wywnioskować, że proces zamawiania i realizacji projektu był najeżony niedopowiedzeniami oraz decyzjami, które przełożyły się na 16 milionów złotych, o jakie toczy się sądowa batalia.
Grupa naukowców z Lund University odkryła na dnie Bałtyku osadę, której wiek oszacowano na 9 tys. lat. Badacze z miejsca okrzyknęli ją „Atlantydą epoki kamienia”.
O tym, że dostarczenie świeżych ryb prosto do chłodni supermarketów to zabieg czysto marketingowy, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jak naprawdę wygląda jednak droga naszego pstrąga, od momentu, gdy rzucając się na wszystkie strony zostanie wyjęty z wody, do chwili, w której poda go nam sprzedawczyni w białym fartuchu?
Dobry GIF jest zawsze w cenie, zwłaszcza jak prowadzisz fanpage na Facebooku i liczysz na dużą ilość polubień. Warto jednak sprawdzić, co dokładnie ruchomy obrazek przedstawia. Inaczej zostaniesz internetowym pośmiewiskiem.
Coraz więcej użytkowników surfuje po internecie, korzystając z mobilnych urządzeń. Rośnie również liczba osób realizujących transakcje bankowe za pomocą smartfonów. Niestety, modę na bankowość mobilną zwęszyli również cyberprzestępcy. Komisja Nadzoru Finansowego zwraca uwagę, że konta bankowe posiadaczy urządzeń mobilnych są bardziej narażone na ataki niż konta osób posługujących się komputerami stacjonarnymi.
O tym, że Pomorskie to nie tylko bursztyn oraz stocznie, o tym w jaki sposób władze województwa ustalają strategię rozwoju gospodarki rozmawiamy z Mieczysławem Strukiem, Marszałkiem Województwa Pomorskiego.
W tym roku pierwsza dostawa gazu zostanie wtłoczona do sieci przesyłowej i trafi do odbiorców. Wszystko wskazuje, że spór pomiędzy inwestorem a wykonawcą terminalu LNG zakończył się. Ta strategiczna dla polski inwestycja ma dwa lata opóźnienia.
Polskie porty są niemal zasypane pracą. Tylko w tym roku przeładowano tam towary, których wartość wynosi 57 mld zł. To już w tej chwili o dwa miliardy więcej niż w całym 2013 roku. Dynamika jest spora. Rok temu przez porty przeszły towary o wartości 110 mld zł. Zdaniem branżowego portalu gospodarkamorska.pl dzieje się tak głównie z powodu ułatwień granicznych i podatkowych, które są wynikiem m.in. inicjatywy Porty 24h, realizowanej w ramach tzw. ustawy deregulacyjnej IV. Weszła ona w życie 1 stycznia 2015 r., aby usprawnić i skrócić czas kontroli granicznych towarów w polskich portach morskich do maksymalnie 24 godzin.
Jest mały i podobny do torpedy, sterowany zdalnie. Przenosi urządzenie niszczące do miny. Potem ginie. Głuptak, Ukwiał i Toczek to bardzo nowoczesne roboty, które zostały opracowane w Polsce i strzegą bezpieczeństwa na Bałtyku.
Innowacyjny system przeładunku i transportu skroplonego gazu ziemnego, do tego opracowanie warunków budowy i eksploatacji oraz zaprojektowanie jednostek służących do transportu i zaopatrywania statków napędzanych LNG. Polska ma szansę stać się liderem w tej dziedzinie, a nad wprowadzeniem nowych technologii na Bałtyk już pracują uczelnie, firmy i porty zrzeszone w Platformie „Innowacyjne Technologie Morskie”. Pełną parą program ma ruszyć w przyszłym roku.
Małe porty, nadbrzeżne pensjonaty czy właściciele jachtów będą mogli już wkrótce skorzystać z prądu produkowanego przez morskie fale. Naukowcy z Akademii Morskiej w Szczecinie wpadli na ten pomysł obserwując lot mewy. Brzmi futurystycznie, ale model urządzenia został już zgłoszony do Urzędu Patentowego.
2 grudnia rozpoczął się nabór projektów do programu Interreg Region Morza Bałtyckiego. Na wsparcie mogą liczyć przedsięwzięcia, które przyczynią się do nowoczesnego rozwoju całego regionu państw nadbałtyckich.
Miała być perełką w koronie narodowego przemysłu stoczniowego. Po serii incydentów, zmianach prezesów i w obliczu rosnących długów Nauta zamyka produkcję nowych statków. Na likwidowany zakład już czekają prywatne stocznie.
Polska Fundacja Narodowa właśnie pochwaliła się swoim najnowszym projektem żeglarskim „I love Poland”. Zaprezentowała jacht treningowy, który ma posłużyć szkoleniu przyszłych mistrzów żeglarstwa i wygrywać w prestiżowych regatach. Szkoda tylko, że z takim sprzętem odpada w przedbiegach.
Jacht Polskiej Fundacji Narodowej nie nazywa się już „Polska 100”, lecz „I love Poland”. Łódź zmieniła także wygląd. Cała sprawa znów owiana jest ścisłą tajemnicą.
Mierzący 139 metrów kontenerowiec Makassar Highway w ostatni wtorek osiadł na mieliźnie u południowo-wschodnich wybrzeży Szwecji. Od poniedziałku trwa operacja wypompowywania z jego zbiorników ropy, której znaczna ilość wcześniej zdążyła się dostać do wody.
Rząd niedużego państwa nad Bałtykiem wyciąga rękę do swoich obywateli. Znacząco zwiększa kwotę wolną od podatku.