
EUROTECH, polskie przedsiębiorstwo z Mielca, kieruje pracami nad projektem, który ma szansę znacząco poprawić efektywność osiąganą przez statki powietrzne. Przedsięwzięcie to zyskało wsparcie finansowe ze strony jednego z programów realizowanego poprzez dotację z Unii Europejskiej.
REKLAMA
Celem projektu jest opracowanie nowej technologii hybrydowego (spalinowo-elektrycznego) zespołu napędowego. Mechanizm ten ma zostać zastosowany zarówno w lekkich załogowych statkach powietrznych, jak i maszynach pozbawionych załogi. Nowy układ napędu ma doprowadzić do zwiększenia ich osiągów mierzonych czasem lotu i użytkowania, mniejszą produkcją hałasu, zmniejszeniem zużycia paliwa oraz wzrostem bezpieczeństwa lotu.
Projekt obejmuje również optymalizację układu silnikowego i stworzenie technologii ogniw paliwowych, które będą mogły zostać zastosowane w konstruowanym układzie napędowym.
Wytworzone w ramach projektu technologie zostaną zaprezentowane w ramach demonstratora Dm-8, poprzez wykonanie napędu hybrydowego zintegrowanego z platformą bezzałogową lub załogową oraz podczas przeprowadzenia lotów próbnych.
Do realizacji projektu wykorzystywane są środki przyznane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach programu INNOLOT, stanowiącego ogniwo unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG). Na dzień 31 października 2017 zaplanowano zakończenie związanych z nim prac.
Firma EUROTECH Sp. z o.o. powstała w 2001 roku. Od lat zajmuje się produkcją dedykowanych zaawansowanych technologicznie urządzeń i podzespołów. Tworzy m.in. bezzałogowe platformy powietrzne. Dzięki współpracy z międzynarodowymi firmami zaopatruje w swoje produkty klientów z Polski i Europy. Jako priorytet stawia sobie ciągły rozwój poprzez aktywny udział w pracach badawczych związanych z nowymi technologiami.
Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl