
Pracownicy potrzebują odpoczynku od codziennych obowiązków, aby nie paść ofiarą syndromu wypalenia zawodowego. Firmy, które rozsądnie zarządzają swoim personelem, zdają sobie z tego wyśmienicie sprawę. Istnieją jednak przedsiębiorstwa, które nie tylko dają pracownikom możliwość wyrwania się na dłużej od kieratu zawodowego, ale jednocześnie pomagają im twórczo wykorzystać dostępny czas i deklarują konkretne wsparcie dla powstałych w tym okresie inicjatyw. Taką politykę od pewnego czasu prowadzi Samsung.
REKLAMA
Zaplecze dla kreatywnych i zdolnych
Centralne miejsce w nowej strategii koreańskiego koncernu zajmuje wewnętrzny inkubator Creative Lab, który daje pracownikom możliwość rozwijania własnych projektów. Aby mieć spokojną głowę do tej pracy umysłowej, są oni wyłączani z codziennych zajęć w firmie na co najmniej rok.
Centralne miejsce w nowej strategii koreańskiego koncernu zajmuje wewnętrzny inkubator Creative Lab, który daje pracownikom możliwość rozwijania własnych projektów. Aby mieć spokojną głowę do tej pracy umysłowej, są oni wyłączani z codziennych zajęć w firmie na co najmniej rok.
Najlepsze pomysły zrodzone w Creative Lab mogą liczyć na wsparcie finansowe Samsunga, który pomaga kreatywnym pracownikom w założeniu własnego biznesu i przekuciu innowacyjnej idei w gotowy do sprzedaży produkt. W przypadku fiaska projektu pracownicy otrzymują gwarancje powrotu na dawne stanowisko w firmie – na podjęcie takiej decyzji mają 5 lat od założenia swego start-upu.
Jednym z beneficjentów wspierającego kreatywność pracowników programu Creative Lab jest Choi Hyun Chul, który okres spędzony na twórczym myśleniu wykorzystał do stworzenia TipTalk - technologii, która zastępuje słuchawki specjalną opaską umożliwiającą prowadzenie rozmów niesłyszalnych dla otoczenia (wystarczy tylko przyłożyć palec do ucha). Pomysłowy Koreańczyk otworzył właśnie swój własny start-up Innomdle Lab i to on ma wprowadzić TipTalk na rynek.
Strategiczne cele
Powołując do życia autonomiczne laboratorium przedsiębiorczości, zarząd Samsunga zamierza zrealizować dwa cele. Po pierwsze, chce zapobiec przekształceniu firmy w korporacyjnego molocha, który swoją biurokracją dusi twórczą wolność swoich pracowników. Po drugie, kierownictwu zależy na zbudowaniu wizerunku koncernu na kształt amerykańskich przedsiębiorstw z Doliny Krzemowej takich jak Google, które stanowią światowe centrum wsparcia dla start-upów i innowacyjnych projektów.
Powołując do życia autonomiczne laboratorium przedsiębiorczości, zarząd Samsunga zamierza zrealizować dwa cele. Po pierwsze, chce zapobiec przekształceniu firmy w korporacyjnego molocha, który swoją biurokracją dusi twórczą wolność swoich pracowników. Po drugie, kierownictwu zależy na zbudowaniu wizerunku koncernu na kształt amerykańskich przedsiębiorstw z Doliny Krzemowej takich jak Google, które stanowią światowe centrum wsparcia dla start-upów i innowacyjnych projektów.
W Polsce twórcy innowacyjnych pomysłów myślący poważnie nad założeniem własnej firmy w branży nowoczesnych technologii mogą skorzystać z zaplecza eksperckiego i technicznego niedawno otwartego pod patronatem Google kampusu przedsiębiorczości – Campus Warsaw.
Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl
źródło: Puls Innowacji