"Scythe" to gra planszowa przedstawiającą alternatywną wizję okresu międzywojennego, gdzie skonfliktowane ze sobą państwa walczą przy użyciu ogromnych robotów bojowych.
"Scythe" to gra planszowa przedstawiającą alternatywną wizję okresu międzywojennego, gdzie skonfliktowane ze sobą państwa walczą przy użyciu ogromnych robotów bojowych. http://stonemaiergames.com/games/scythe/

Przeglądając internet można natknąć na prawdziwe perełki sztuki graficznej. Takie są też dzieła polskiego rysownika Jakuba Różalskiego, których wartość artystyczna sprawiła, że gra planszowa „Scythe”, zaprojektowana przez liczącego na skromną dotację Jamey'a Stegmaiera, otrzymała podczas zbiórki w serwisie Kickstarter. hojne wsparcie finansowe w wysokości prawie 2 mln dolarów.

REKLAMA
Scythe” to planszówka produkcji Stonemaier Games, opowiadająca historie konfliktów zbrojnych rozgrywających się w alternatywnej rzeczywistości lat 20. XX wieku. Przeznaczona dla 1-5 graczy pozwala pokierować jednym z pięciu europejskich krajów, które dysponują armią złożoną nie tylko z szeregowych żołnierzy, ale również monstrualnych mechów. To właśnie gigantyczne roboty bojowe, zapożyczone wprost z mrocznych utworów science fiction, nadają kolorytu tej grze planszowej.
Rozpoczynając zbiórkę pieniędzy na platformie Kickstarter, autor „Scythe” prosił o niewielkie wsparcie – kwota, która jego zdaniem wystarczyła na ukończenia gry wyniosła zaledwie 33 000 dolarów. Ostatecznie na konto projektu trafiła suma 1 810 294 dolarów, uzbierana przez wpłaty od 17 739 darczyńców.
logo
Na potrzeby kampanii gry "Scythe" twórczo zrekonstruowano wojnę polsko-bolszewicką, dodając do niej fikcyjne elementy w rodzaju sowieckich robotów http://stonemaiergames.com/games/scythe/
Do sukcesu finansowego „Scythe” przyczyniły się niewątpliwie znakomite pejzaże autorstwa Jakuba Różalskiego, których użyto do zilustrowania alternatywnego świata z akcją osadzoną w okresie międzywojennym. Ponieważ zyskały one wcześniej rozgłos za granicą w ramach projektu "1920+", siłą rzeczy przełożyły się na powodzenie projektu Stonemaier Games.
Pytany przez dziennikarza Onetu, czym inspiruje się, tworząc swoje niezwykłe prace graficzne, Różański odpowiedział, że źródłem inspiracji są dla niego dzieła kilku wybitnych malarzy oraz bogata historia naszego kraju:
Jakub Różalski
Ilustrator "Scythe"

Historia jest moją wielką pasją. XX wiek, a szczególnie okres międzywojenny były dla naszego kraju i całej Europy niezwykle ważne. Chciałbym na swój sposób, możliwie ciekawie i niebanalnie, przekazać trochę wiedzy na temat naszej historii i kultury w swoich pracach. (…) Chcę połączyć klasyczne motywy kawalerii, polskiej armii, życia na wsi, polskiego malarstwa przełomu XIX i XX wieku z modernistycznym designem, olbrzymimi robotami bojowymi czy motywami SF w celu przybliżenia naszej historii i kultury w możliwie oryginalny i ciekawy dla współczesnego odbiorcy sposób. Jako artysta wychowałem się, studiując malarstwo Kossaka, Chełmońskiego czy Shishkina.

Jakub Różański to grafik koncepcyjny na co dzień pracujący w firmie Goodgamestudios w Hamburgu, znanej z produkcji strategicznej gry sieciowej „Goodgame Empire”. Wcześniej pracował jako projektant w firmie Apart. W swoich pracach graficznych łączy zamiłowanie do polskiej historii z pasją do gier video. Premiera „Scythe” z jego autorskimi rysunkami zaplanowana jest na przyszły rok.
Tutaj możesz przeczytać obszerny wywiad z autorem, który ukazał się na łamach naTemat.

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl