Samsung i Migam nawiążali współpracę, która pozwoli rozszerzyć dostęp do nowoczesnych technologii cyfrowych osobom niepełnosprawnym
Samsung i Migam nawiążali współpracę, która pozwoli rozszerzyć dostęp do nowoczesnych technologii cyfrowych osobom niepełnosprawnym Migam / https://www.facebook.com/migampl

W tym tygodniu Samsung zorganizował konferencją prasową poświęconą polityce accessibility, w ramach której podejmowane są działania na rzecz ułatwienia dostępu do nowych technologii cyfrowych i urządzeń mobilnych osobom niepełnosprawnym. Na spotkaniu przedstawiciele koncernu poinformowali o efektach, jakie osiągnięto dzięki współpracy z firmą technologiczną Migam.

REKLAMA
Partnerstwo Samsunga i Migam zaowocowało stworzeniem internetowego punktu obsługi klienta dla niesłyszących osób, które mogą uzyskać do niego dostęp poprzez zamieszczony na stronie video czat lub specjalną aplikację mobilną, jaką można pobrać ze sklepu Samsung Galaxy Apps. Zdaniem dyrektora Serwisu Samsung Polska, Jarosława Orskiego, jest to szansa na zapewnienie dostępu do usług tym klientom, którzy do tej pory mogli mieć poczucie wykluczenia społecznego i cyfrowego:
Jarosław Orski
Dyrektor Serwisu Samsung Polska

Współpraca z Migam.org pomoże nam przełamać barierę w kontakcie z osobą niesłyszącą, w punkcie obsługi klienta. Poprzez kampanię ”pomagamy migiem” chcemy zaoszczędzić czas naszych klientów i w realny sposób rozwiązywać ich problemy.

Nastawiona na zaspokojenie potrzeb niepełnosprawnych polityka accessibility znajdzie także odzwierciedlenie w brand storach Samsunga. Mają one być dostosowane pod względem architektonicznym do osób z niepełnosprawnością, a zatrudnieni w nich konsultanci zostaną odpowiednio przeszkoleni, by lepiej radzili sobie z obsługą takich klientów. Do końca roku powinny już funkcjonować co najmniej cztery takie sklepy (w Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy i Kielcach).
Na konferencji prasowej reprezentanci Samsunga podkreślali, że ich produkty są już wyposażone w funkcje, które ułatwiają dostęp do nowoczesnych technologii osobom o ograniczonej zdolności ruchowej, słabowidzącym lub słabosłyszącym. Jako przykład takiego urządzenia podali najnowszego smartfona Galaxy S6.
Dzięki detektorowi dźwięku tj. wizualnemu powiadomieniu o obecności dźwięku w otoczeniu mogą korzystać ze wspomnianego modelu telefonu osoby mające problemy ze słuchem. Z kolei regulator kolorów i etykiet głosowych to opcja przeznaczona dla osób niedowidzących. Natomiast ci, którzy są niepełnosprawni ruchowo mogą sterować funkcjami smartfona za pomocą gestów, wykorzystując możliwości aplikacji „gesture wake up”.
logo
Najnowszy smartfon z serii Galaxy, czyli Galaxy S6, wyposażony jest w funkcje umożliwiające skonfigurowanie telefonu pod kątem potrzeb osób z niepełnosprawnością Materiały prasowe
Samsung Electronics (najważniejszy członek koreańskiej Grupy Samsung,) jest jedną z największych i najbardziej zaawansowanych firm elektronicznych na świecie. Cieszy się pozycją globalnego lidera w branży technologii. Spółka zatrudnia 286 000 pracowników w 80 krajach, a jej roczne obroty wynoszą 216,7 mld USD.
Migam to zlokalizowany w Warszawie technologiczny start-up, który stawia sobie za cel likwidację barier komunikacyjnych między słyszącymi i niesłyszącymi. Jego sztandarowym produktem jest KinecTranslator – pierwszy na świecie automatyczny tłumacz języka migowego. Firmę założył w 2010 roku Przemysław Kuśmierek, z wykształcenia analityk żywienia, informatyk i ekonomista.