Klaun Ronald McDonald jest maskotką restauracji McDonald's od 1963 roku. Amerykańska sieć eksperymentuje jednak ze swoim wizerunkiem i w jednym z otworzonych lokali zrezygnowała ze stylistyki kojarzonej z tą postacią
Klaun Ronald McDonald jest maskotką restauracji McDonald's od 1963 roku. Amerykańska sieć eksperymentuje jednak ze swoim wizerunkiem i w jednym z otworzonych lokali zrezygnowała ze stylistyki kojarzonej z tą postacią Fot. Steve Baker / http://bit.ly/1O6ptla

Więcej nie zawsze znaczy lepiej. W dobie kolorowych i krzykliwych reklam i nachalnych ofert, od których można niekiedy dostać oczopląsu, niektóre przedsiębiorstwa decydują się na bardziej oszczędną formę w budowaniu swojej marki. Do firm, które postawiły na funkcjonalne rozwiązania, dołączył nieoczekiwanie McDonald's. Sieć restauracji, która dała początek krytykowanemu zjawisku zwanemu makdonaldyzacją, otworzyła całkowicie oderwaną od swego dotychczasowego wizerunku restaurację w Hong Kongu.

REKLAMA
Nowa restauracja jest najbardziej minimalistycznym lokalem McDonald's na świecie. Łączy w sobie prostotę i przemyślane wzornictwo z wizualnym minimalizmem i ergonomią użytkowania. Projektanci tego obiektu z firmy Landini Associates poprzez stonowany styl (ściany z surowego betonu, subtelne oświetlenie, drewniane blaty) chcieli podkreślić, że sercem restauracji są jej potrawy, pracownicy i klienci, a nie bijące po oczach elementy dekoracyjne.
Służące redukcji zmiany wprowadzono nie tylko w wymiarze architektonicznym. W podobnym stylu zaprojektowano wszystkie materiały graficzne, opakowania czy stroje robocze noszone przez pracowników restauracji.
Dodatkową nowością jest udostępnienie klientom wglądu w cały proces przygotowania jedzenia. Można więc podpatrzeć jak robione są hamburgery, z których słynie amerykańska sieć fast foodów. W ten sposób McDonald's chce zrealizować dwa cele. Po pierwsze, wzbudzić ciekawość klientów, by ci tłumnie odwiedzali nietypowy lokal. Po drugie, udowodnić wszem i wobec, że deklaracje o przestawieniu się na zdrowe i naturalne jedzenie to nie tylko puste słowa padające z ust speców od marketingu.
Amerykańska sieć barów szybkiej obsługi planuje otworzyć podobne punkty. Na początku chce poeksperymentować ze swoim wizerunkiem w takich krajach jak Australia, Chiny czy Singapur. Niedawno poinformowała też o zatrudnieniu architekta Patricka Norgueta do przeprojektowania wnętrz wszystkich swoich lokali we Francji.
źródło: Dezeen

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl