Polski oddział Microsoft udowodnił, że pracują w nim ludzie, którzy nie są bezwolnymi trybikami korporacyjnej machiny, ale osobami z krwi i kości
Polski oddział Microsoft udowodnił, że pracują w nim ludzie, którzy nie są bezwolnymi trybikami korporacyjnej machiny, ale osobami z krwi i kości Logo Microsoft
Reklama.
Zakurzona ankieta, którą wysłał jeden z użytkowników serwisu Wykop, była dołączana do systemu operacyjnego Windows 3.1 w 1992 roku. Każdy, kto ją wypełnił i odesłał do Microsoftu, mógł liczyć na upominek w postaci bezpłatnej kopii gry „Cheese Terminator”. Jest to prosta gra logiczna polegająca na przestawianiu elementów przy ograniczonej liczbie ruchów.
logo
Ankieta, jaką wysłał do Microsoftu mający poczucie humoru internauta. Swego czasu kwestionariusz dołączany był do systemu Windows 3.1. Wykop
Adam Kaczmarek, który odnalazł tę ankietę, postanowił upomnieć się o swoje. Jak pisze, skontaktował się listownie z polskim przedstawicielstwem firmy Microsoft i przy okazji zadał kilka pytań na temat promocji z ubiegłego wieku. Prawdopodobnie nie liczył się z żadną konkretną odpowiedzią, chcąc tylko dać wyraz swemu poczuciu humoru.
Adam Kaczmarek
Wykopowicz

Wysłałem wypełniony oryginał do oddziału Microsoft Polska (nie do wspomnianego departamentu marketingu w Niemczech). Do powyższego dodałem jeszcze od siebie zabawny list ;-)

Pytania

Czy promocja dalej trwa i, co najważniejsze, czy otrzymam grę ‚Cheese Terminator? ;-)

Czy mój PC spełnia wymagania systemowe? ;-)

Czy moja ankieta się przydała? ;-)

Microsoft Polska stanął jednak na wysokości zadania i spełnił prośbę pomysłowego klienta. Przedstawiciel firmy, który po świętach przesłał odpowiedź na list Adama Kaczmarka, nie tylko zrobił to z klasą i w równie dowcipnym tonie, ale również odszukał stary egzemplarz gry na dyskietce i wysłał go wraz ze sprzętem umożliwiającym jej uruchomienie.
logo
Pracownik Microsoftu, który odpowiedział na zabawny list Adama Kaczmarka, wykazał się równie dużym poczuciem humoru Wykop
logo
Tuż po świętach Adam Kaczmarek otrzymał od Microsoft Polska przesyłkę zawierającą obiecaną grę na dyskietce i urządzenie, które pozwoli odtworzyć ten wyparty z rynku nośnik Wykop
List „spóźnionego” internauty był też impulsem do odświeżenia promocyjnej gry. „Cheese Terminator” doczekał się nowej wersji, którą można pobrać w Sklepie Windows. W klasyka mogą teraz zagrać użytkownicy współczesnych komputerów, tabletów i smartfonów z zainstalowanym systemem Windows. Niezamierzenie autor zabawnego listu odratował starą grę przed całkowitym zapomnieniem i umożliwił innym graczom zapoznanie się z tą „wiekową” produkcją.
Reakcja Microsoft to dowód na to, że wielka firma potrafi pokazać ludzką twarz i podejść do swoich klientów z należnym szacunkiem, nawet gdy ci okazują specyficzne poczucie humoru. To także historia, którą przypomina o tym, jaki jest i powinien być główny cel PR – nie przykrywanie swoich wad i tworzenie sztucznego wizerunku, ale przede wszystkim ludzka życzliwość i budowanie dobrych relacji z klientem.

Napisz do autora: dawid.wojtowicz@innpoland.pl