Automater – czy polski system wysyłki kodów poradzi sobie na rynku e-commerce w USA? Mają mu pomóc środki z NCBR

Automater chce zdobyć klientów w USA.
Automater chce zdobyć klientów w USA. Fot. Città della Scienza/http://skroc.pl/5c1a9/flickr.com CC-BY/http://skroc.pl/9ffbb
Automater.pl to polski system, który ma ułatwić życie sklepów internetowych. Jest przeznaczony do automatyzacji sprzedaży i wysyłki kodów, np. rabatowych do klientów. Jest to niezwykle ważny aspekt działalności każdego e-handlowca, ponieważ pozwala zarówno zwiększać obroty, jak i zdobywać nowych klientów. Autorzy projektu chcą teraz wprowadzić swoje rozwiązanie na amerykański rynek.

W Polsce system obsługuje Allegro i eBaya
Aktualnie Automater.pl jest skonfigurowany z największymi w Polsce serwisami aukcyjnymi, takimi jak Allegro czy eBay. Jak zapewniają jego twórcy, system pozwala na automatyczną obsługę sprzedaży oraz natychmiastowe wysyłanie kodów do klientów. Mają one dotrzeć do konsumenta za pośrednictwem e-maila lub SMS-a w ciągu maksymalnie 3 minut od momentu dokonania transakcji.

Narzędzie umożliwia również ciągłe monitorowanie statusu transakcji zarówno przez sprzedawcę, jak i klienta. Pozwala też na natychmiastową wysyłkę nowych kodów, ich dosłanie czy ręczne księgowanie wpłat. Sklep może także w każdej chwili zablokować podejrzanego użytkownika, który np. nie w pełni aktywował swoje konto.

Automater.pl jest również wyposażony w rozbudowany moduł statystyk pozwalających na bieżąco monitorować poziom sprzedaży oraz przychodów. Jak dokładnie działa system. Z pewnością odpowiedź na to pytanie pozwoli znaleźć poniższy film.
Automater w drodze do automatyzacji w USA
Twórcy Automater.pl, a więc Jakub Kiczko oraz Maciej Zieliński, myślą teraz o jego wprowadzeniu do USA. Ma im w tym pomóc dofinansowanie w kwocie 150 tys. zł, które podobnie jak 41 innych polskich startupów myślących o ekspansji zagranicznej, otrzymało dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach programu Go_Global.


Jak wynika z raportu amerykańsiej platformy handlowej RetailMeNot, wartość amerykańskiego rynku e-commerce w 2015 roku wyniosła 215 mld funtów. Dlatego coraz więcej firm z całego świata chce na nim zaistnieć. Wsparcie z NCBR ma pomóc takim projektom, jak Automater.pl w przygotowaniu strategii wejścia na zagraniczne rynki (np. za Oceanem) czy poszukiwanie potencjalnych inwestorów.

Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.