
28 milionów złotych – za taką kwotę można kupić ponad 50 mieszkań w Warszawie. Producent gier, CI Games, wolał jednak wydać tę kwotę na grę akcji Enemy Front. Nie wystarczyło to jednak, by zrobić dobrą grę, bo recenzenci zmieszali ją z błotem, a gracze zagłosowali portfelami. Nawet prezes CI Games nazwał ją "komercyjną porażką". Tymczasem w Polsce działają studia, które za ułamek budżetu Enemy Front, tworzą gry, które nie dość, że się zwracają, to jeszcze zarabiają miliony złotych. Ich twórcy zaczynali od pracowania w piwnicach i małych biurach, napędzani tym samym – pasją do tworzenia i miłością do cyfrowej rozrywki.
Co masz w telefonie, czyli pojęcia, dzięki którym zrozumiesz mobilne aplikajce
1. Gra mobilna – produkcja przeznaczona głównie na smartfony i tablety. Charakteryzuje się prostotą designu i łatwym sterowaniem, które jest dostosowane do ekranów dotykowych.
2. Gra casualowa – czyli casual game. Charakteryzuje się prostymi zasadami rozgrywki oraz tym, że nie wymaga od gracza poświęcenia dużej ilości czasu i zaangażowania. Według badań Casual Games Association, 74 proc. graczy stanowią kobiety.
Inifinite Dreams – od starożytnej Amigi po Iphone'a 6
Trailer gry "Let's Create! Pottery" – aplikacji mobilnej do tworzenia własnych garnków
Artifex Mundi – rozrywka do kawy dla mamy
Szymon Bryła o tworzeniu gier w Artifex Mundi
ATGames – bajkowe produkcje dla dużych i małych
Trailer gry Another Case Solved – największego hitu ATGames
Bloober Team – ciasne ramy casualu i horror na konsolach
Recenzja gry Basement Crawl
Trailer najnowszej produkcji studia – Layers of Fear
– Wierzymy, że ta nisza ma ogromny potencjał. Ludzie lubią się bać, chcą poczuć autentyczny strach. Horror pomaga oswoić ludzkie lęki i paradoksalnie pomaga nam patrzeć w przyszłość z dużo większym optymizmem – deklaruje Babieno.
napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl
