Patrząc na dzisiejsze centrum handlowe można odnieść wrażenie, że znajdujemy się w idealnej przestrzeni miejskiej. Liczne kawiarnie i knajpy, strefy relaksu z nieograniczoną siecią wifi, fitness kluby i siłownie oferujące aktywne spędzenie czasu, jak i przestrzenie dla dzieci. Wszystkie te strefy tworzą idealną kompozycję, która ma na celu ułatwić nam zaspokojenie potrzeb, zarówno tych zakupowych, jak i estetycznych. Wraz ze wzrostem wymagań konsumentów, coraz bardziej zaawansowane stają się pomysły na planowanie przestrzeni w centrach handlowych.
Postrzeganie i cel odwiedzin centrum handlowego w ogromnej mierze zależy od jego lokalizacji. Początkowo centra handlowe były jedynymi, zorganizowanymi przestrzeniami w miastach, które oferowały produkty na nieznaną w Polsce skalę. Koncepcja ta zmieniła się wraz z rozwojem wolnego rynku w naszym kraju i rosnącą świadomością konsumentów.
Centrum handlowe jest obecnie po prostu miejscem spędzania czasu, i to miejscem nie byle jakim, a bardzo atrakcyjnym.
Ogromny wpływ na zmiany na rynku handlowym ma rozwój urządzeń mobilnych oraz wykorzystywania technologii do komunikacji z klientem. Punktem obowiązkowym każdego konceptu handlowego jest dostępność do bezpłatnego wifi, standardem są również punkty do ładowania urządzeń elektrycznych. Najemcy oraz właściciele centrów bardzo chętnie korzystają z dobrodziejstwa, jakim jest dostęp do klienta centrum za pomocą sieci.
Żeby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba sobie uświadomić, że Polska jest krajem, w którym w większości miast, praktycznie nie funkcjonują ulice handlowe. W związku z tym oferta wszystkich konceptów handlowych musi być odpowiednio większa, żeby wypełnić brać handlu przy ulicach.
Beata Kokeli rozpoczęła karierę w nieruchomościach w latach 90 - tych. Pracowała dla wielu znaczących deweloperów, takich jak CEFIC, francuski inwestor i deweloper związany z grupą BEG, TK Development, gdzie pełniła funkcję Członka Zarządu i odpowiadała za
rozwój, leasing, oraz działania marketingowe w firmie. Pracowała także dla Centrum Development & Investments, gdzie pełniła funkcję Członka Zarządu oraz Dyrektora ds. Handlu, gdzie była odpowiedzialna za rozwój i wdrażanie strategii marketingowych i handlowych dla obecnych i przyszłych projektów inwestycyjnych. Obecnie prowadzi Retail Departament w CBRE. Jej rola ma na celu rozwój usług dotyczących powierzchni handlowych, co obejmuje doradztwo, wynajem i development. Beata prowadziła prace koncepcyjne w projektach komercyjnych, przygotowywała analizy rynku, pozycjonowanie, strategie marketingowe i prowadziła wynajem obiektów.
CBRE to największa na świecie pod względem przychodów firma doradcza i inwestycyjna działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych, a także jedna z 500 wiodących firm świata według rankingów magazynu Fortune oraz agencji ratingowej Standard & Poor’s.