Dla mnie innowacja to po polsku "inaczej i lepiej” – powiedział Piotr Voelkel, założyciel grupy kapitałowej VOX. Został on przewodniczącym konkursu Innovation AD #Award 2016.
Piotr Voelkel został zapytany, jak rozumie innowacje i na co powinni zwracać uwagę jurorzy przy ocenie zgłoszeń. Właściciel kilku polskich firm meblarskich stwierdził, że dla niego innowacje łączą cechy „inaczej” z „lepiej”, co nie koniecznie oznacza skrajne udziwnienia.
– Niezwykle ważne jest "lepiej", ponieważ nie chodzi o egocentryczne pomysły, tylko o to, żeby to "inaczej" służyło właśnie temu "lepiej" – powiedział filozoficznie Piort Voelkel. Szukanie jedynie odmienności jest jego zdaniem dziecinne. – Innowacja to także jedna z piękniejszych okazji dla prezentacji naszego zespołowego potencjału, sumy talentów, wspólnych wartości oraz szacunku dla innych, w tym dla odbiorców naszego projektu – dodał.
Piotr Voelkel został przewodniczącym konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, natomiast grupy jurorskie poprowadzą Piotr Jaś, general manager CEE w BlaBlaCar oraz Rafał Ciszewski, wiceprezes zarządu K2 Internet. W gronie jurorów znaleźli się jeszcze marketerzy, przedstawiciele agencji reklamowych, agencji mediowych, mediów i osoby związane z technologiami, designem oraz start-upami.
W konkursie Innovation AD #Award ocena zgłoszonych prac przebiega w dwóch etapach. Pierwszy z nich odbywa się online i ma za zadanie wyłonić krótką listę prac. W drugim etapie jurorzy spotkają się „na żywo” – i wyłonią zwycięzców. W tym roku została wprowdzona gradacja nagród, przyznane będą złota, srebra i brązy.
Konkurs, nad którym patronat objęła redakcja InnPoland, skierowany jest do firm z branży komunikacji marketingowej i innych z związanych z marketingiem, które mogą pochwalić się realizacjami ciekawych i inspirujących rozwiązań, jak technologia, design, UX, service design etc.
Projekty zgłaszać można jeszcze tylko do 11 marca, w dziewięciu kategoriach: Interaction, Smart Use of Data, Usability, Touchpoint, Insight, Integration, Technology, Product oraz Open.
Konkurs wpisuje się w nową misję SAR, który chce szukać „prawdziwych przełomowych innowacji” na rynku mediów i marketingu. – Zdaniem Szymona Gutkowskiego, prezesa SKM SAR, innowacyjność umiejętność skutecznego wdrożenia rozwiązań, by przynosiły korzyści ludziom i firmom. – Konkurs Innovation AD #Award pozwala wybrać i pokazać najcenniejsze innowacje oraz docenić ich twórców – powiedział. Uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie Innovation AD 2016 odbędzie się 23 maja 2016 w Teatrze Polskim w Warszawie.