
PESA jest jedną z naszych wizytówek. Do pociągów dalekobieżnych DART, czy tramwajów JAZZ wkrótce dołączy zaprojektowany i zrobiony w Polsce skład metra.
REKLAMA
W ten sposób bydgoska firma będzie miała w swoim portfolio wszystkie rodzaje pojazdów szynowych. Wedle słów prezesa – Tomasza Żaboklickiego – dodatkowo wzmocni to konkurencyjność firmy.
W Warszawie są dwie linie kolei podziemnej. W tej chwili obsługują je składy Inspiro (Siemens), Metropolis (Alstom) oraz Seria 81 wyprodukowana przez rosyjski Mietrowagonmasz. Plany wymiany najstarszego taboru przez Metro Warszawskie są więc dużą szansą na to, by w stolicy jeździły wreszcie pociągi podziemne wyprodukowane przez polską firmę.
– Zespół naszych konstruktorów i projektantów ma za zadanie wykorzystać zebrane w ostatnich latach doświadczenia by opracować projekt metra, które będzie pojazdem innowacyjnym, bezpiecznym, zbudowanym z nowoczesnych, lekkich materiałów i wyposażonym w systemy nowej generacji. Czytaj więcej
Bydgoska PESA otrzymała wsparcie w wysokości 24 milionów złotych z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na realizację projektu „Energooszczędne metro o podwyższonym poziomie komfortu i bezpieczeństwa” w ramach tzw. "szybkiej ścieżki". Dzięki temu polska myśl techniczna będzie służyć polskim pasażerom.
Napisz do autora: tomasz.staskiewicz@innpoland.pl
