Wagony w metrze w Sofii będą niemal identyczne z tymi które kursują w Warszawie.
Wagony w metrze w Sofii będą niemal identyczne z tymi które kursują w Warszawie. Foto/Newag/Youtube

Polski Newag w konsorcjum z Siemensem wygrał przetarg na rozbudowę metra w Sofii. Kontrakt wart jest 142 mln euro. W zamian za te pieniądze powstanie 20 pojazdów trójczłonowych i system kontroli ruchu.

REKLAMA
W skład konsorcjum, oprócz Newagu, wchodzą Siemens A.G.w Wiedniu oraz Siemens EOOD w Sofii. Cały kontrakt jest wart około 142 mln EUR. - Zakres podstawowy obejmuje dostawę 20 pojazdów trójczłonowych, dodatkowo klient może zamówić 10 kolejnych pojazdów - napisano w oficjalnym komunikacie.
Zgodnie z umową, konsorcjum ma dostarczyć wagony w ciągu 36 miesięcy od chwili podpisania umowy. Zakres prac przypadający na Spółkę obejmuje projektowanie oraz montaż pojazdów w zakładzie Spółki, dostawę do klienta oraz usługi serwisowe w okresie gwarancji.
Wagony jak w Warszawie
Szacunkowa wartość prac przypadających na Spółkę wynosi 37 400 000,00 EUR (158.426.400,00 PLN według kursu średniego NBP na dzień dzisiejszy) netto oraz dodatkowo 18 500 000,00 EUR (78.366.000,00 PLN według kursu średniego NBP na dzień dzisiejszy) netto w razie skorzystania przez klienta z opcji na dostawę kolejnych 10 pojazdów - informuje komunikat. Wagony, którymi będą jeździć mieszkańcy Sofii będą podobne do tych, którymi podróżują warszawiacy. Konstrukcja oparta będzie bowiem na platformie „Inspiro” wyprodukowanej przez Newag dla stolicy.
Polski Newag najszybszy
Newag – polska firma (spółka akcyjna) z siedzibą w Nowym Sączu, specjalizujące się w modernizacji oraz produkcji taboru szynowego, zarówno spalinowego, jak i elektrycznego, oraz wagonów pasażerskich. W skład grupy Newag wchodzi również spółka Newag Gliwice. W lutym 2011 Siemens w konsorcjum z Newagiem podpisał umowę na dostawę 35 składów Inspiro dla metra w Warszawie, z których 10 pierwszych zostało całkowicie wyprodukowanych w zakładach Siemensa w Wiedniu, a pozostałe 25 przeszło ostateczny montaż w Nowym Sączu. Między innymi na potrzeby tego zamówienia Newag zbudował nową halę.
Newag wyprodukował też Impuls 45WE ­­­ na zle­ce­nie Kolei Mazo­wiec­kich, który jest naj­szyb­szym pojaz­dem skon­stru­owa­nym i wypro­du­ko­wa­nym w Polsce.Na Cen­tral­nej Magi­strali Kole­jo­wej pomię­dzy Psa­rami a Górą Wło­dow­ską poje­chał z pręd­ko­ścią 226 km/h.

Napisz do autora: dariusz.rembelski@innpoland.pl