Reklama.
Podrobiona odzież, kosmetyki czy elektronika to problem zarówno dla producentów, jak i klientów. Firmy z powodu oszustów fałszujących ich wyroby tracą grube miliony, a konsumenci nie mają pewności, czy zakupiony przez nich towar jest tym, który chcieli nabyć. Postanowiła zmienić to polska firma – Origintag. Stworzona przez nią technologia pozwala sprawdzić oryginalność niemal każdego produktu za pośrednictwem smartfona.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
Nasza technologia oparta na tagach NFC działa podobnie jak karty zbliżeniowe. Mają one postać głównie małych naklejek, które można zaimplementować w produkt – np. opakowanie zakrętkę czy etykietę . Tagi są połączone z aplikacją mobilną, za pomocą której klient może po dotknięciu smartfonem poszczególnego towaru sprawdzić jego oryginalność, uzyskać szczegółowe informacje na jego temat czy obejżeć film instruktażowy. Z kolei producent w czasie rzeczywistym otrzymuje informacje, np. w jakich miejscach jego wyroby są skanowane najczęściej. Mogą to być bardzo przydatne dane w prowadzeniu działań marketingowych.
Środki pozyskane z Go_Global przeznaczyliśmy m. in. na opracowanie strategii wejścia na rynki zagraniczne oraz usługi doradcze ekspertów, którzy są w stanie pomóc naszej firmie w ekspansji. Dużą wagę przywiązujemy również do udziału w targach branżowych za granicą. Byliśmy już we Włoszech, a w planach mamy także udać się na podobne imprezy organizowane we Francji oraz w Wielkiej Brytanii. Wprowadzenie finalnej wersji Origintag na rynek zaplanowaliśmy na koniec 2016 roku.