
Podrobiona odzież, kosmetyki czy elektronika to problem zarówno dla producentów, jak i klientów. Firmy z powodu oszustów fałszujących ich wyroby tracą grube miliony, a konsumenci nie mają pewności, czy zakupiony przez nich towar jest tym, który chcieli nabyć. Postanowiła zmienić to polska firma – Origintag. Stworzona przez nią technologia pozwala sprawdzić oryginalność niemal każdego produktu za pośrednictwem smartfona.
Rozwiązanie zaprojektowane przez polską firmę polega na wykorzystaniu tzw. tagów NFC, które pełnią rolę znaczników towaru. Umożliwiają firmom zabezpieczenie swoich produktów przed podrobieniem , a jednocześnie są innowacyjnym narzędziem marketingowym umożliwiającym komunikację między producentem a konsumentem.
Nasza technologia oparta na tagach NFC działa podobnie jak karty zbliżeniowe. Mają one postać głównie małych naklejek, które można zaimplementować w produkt – np. opakowanie zakrętkę czy etykietę . Tagi są połączone z aplikacją mobilną, za pomocą której klient może po dotknięciu smartfonem poszczególnego towaru sprawdzić jego oryginalność, uzyskać szczegółowe informacje na jego temat czy obejżeć film instruktażowy. Z kolei producent w czasie rzeczywistym otrzymuje informacje, np. w jakich miejscach jego wyroby są skanowane najczęściej. Mogą to być bardzo przydatne dane w prowadzeniu działań marketingowych.
Twórcy Origintag myślą o ekspansji zagranicznej. Pomóc ma im w tym m. in. dofinasowanie pozyskane z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach programu Go_Global. Firma przeznaczy środki na przygotowanie strategii wejścia oraz nawiązania relacji z potencjalnymi inwestorami na rynku brytyjskim, francuskim oraz włoskim.
Środki pozyskane z Go_Global przeznaczyliśmy m. in. na opracowanie strategii wejścia na rynki zagraniczne oraz usługi doradcze ekspertów, którzy są w stanie pomóc naszej firmie w ekspansji. Dużą wagę przywiązujemy również do udziału w targach branżowych za granicą. Byliśmy już we Włoszech, a w planach mamy także udać się na podobne imprezy organizowane we Francji oraz w Wielkiej Brytanii. Wprowadzenie finalnej wersji Origintag na rynek zaplanowaliśmy na koniec 2016 roku.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl
