
Pierwsze miejsce w kategorii projekty społeczne zdobył PSYLLOSOFT. Jest to zespół studentów z Politechniki Białostockiej, który stworzył projekt MATIA - wielosensorowy system wizyjny dla osób niewidomych, który pomoże im zastąpić niepoprawnie funkcjonujący narząd wzroku. – Najważniejsza jest droga – podsumował zwycięstwo w imieniu całego zespołu PSYLLOSOFT Krzysztof Bujnarowski.
Z kolei pierwsze miejsce w kategorii innowacje jury przyznało UltraSonicSquad z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu za projekt Mouse3D. Jest to myszka stosująca ultradźwięki, która pozwala użytkownikowi w pełni wykorzystać możliwości trzech wymiarów w pracy na komputerze.
Jesteśmy niesamowicie zaskoczeni. Wierzyliśmy, że UltraSonicSquad ze swoim zaawansowaniem i doświadczeniem ma szansę na wygraną. Cieszymy się, że udało się pokazać potencjał naszego rozwiązania i że sędziowie dostrzegli jego możliwości. Mamy świadomość, że wyjazd do USA jest na wyciągnięcie ręki. Czeka nas wiele pracy, ale na pewno warto.
Natomiast na najwyższym miejscu podium w kategorii gry stanęła drużyna Unicell z Politechniki Łódzkiej i Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi. Jej projekt to gra mobilna Unicell, w której kontrolujemy działanie organizmu jednokomórkowego. Jego celem jest przetrwanie i ewolucja. – Bardzo się cieszymy, że jury uznało naszą ideę za tak bardzo inspirującą i że pozwoli nam reprezentować Polskę na finałach – powiedział Kamil Kozłowski z zespołu Unicell.
Tegoroczne projekty zaskoczyły jury bardzo wysokim poziomem zaawansowania biznesowego. Oprócz samego pomysłu i zastosowanego rozwiązania technologicznego liczy się przede wszystkim potencjał komercjalizacji projektu i jego zdolność do skutecznego zaistnienia na rynku. Formuła konkursu Imagine Cup zmieniała się w ciągu ostatnich kilku lat. Dzisiaj Imagine Cup to nie tylko konkurs, ale kuźnia start-upów, akcelerator, który wierzymy, że stymuluje innowacyjność i rozwój polskiej gospodarki.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl