
Studencka łódź wystartuje w trzech konkurencjach - sprint, slalom i fleet – czyli konkurencji wytrzymałościowej. Jak zapewniają członkowie WUT Solar Boat, ich konstrukcja, która poradzi sobie w trzech różnych kategoriach, będzie szybka, zwrotna i wytrzymała. Dlatego jednym z najważniejszych elementów łodzi będą hydroskrzydła, które umożliwią tzw. pływanie bezwypornościowe.
Wykonujemy autorski projekt hydroskrzydeł, które mają za zadanie utrzymywać łódź nad powierzchnią wody w znaczącym stopniu redukując opory ruchu, dzięki czemu łódź może płynąć jeszcze szybciej. Dopracowanie hydroskrzydeł, tak by działały zgodnie z symulacjami jest w tym momencie naszym największym wyzwaniem.
Jak zapewniają członkowie WUT Solar Boat, największym atutem ich drużyny jest mieszanka specjalistów z różnych dziedzin oraz zdobyte wcześniej doświadczenia. Za prace techniczne odpowiadają studenci z Politechniki Warszawskiej. Z kolei o sprawy organizacyjne dbają ich koledzy ze Szkoły Głównej Handlowej.
To przybliżyło nas nie tylko do techniki ale i do technologii wykonywania poszczególnych części łodzi solarnej. Doświadczenie jest z naszej perspektywy najważniejsze przy realizacji tego typu projektów. Teraz wiemy, że w Monako liczy się niezawodność.
Napisz do autora: kamil.sztandera@innpoland.pl